Trzeba skończyć z missellingiem

Fot. Michał Mutor
Fot. Michał Mutor 73
Przedsiębiorcy powinni wykorzystywać swoje talenty, żeby świat był lepszy. Dziś w dużej części są na etapie nieszkodzenia, ale krok drugi – zmienianie rzeczywistości na odpowiedzialną, etyczną – jeszcze przed nimi – mówi Artur Nowak-Gocławski, prezes ANG Spółdzielni, w rozmowie z Dorotą Goliszewską i Alicją Hendler.

Zaczynamy mało przyjemnie: reputacja branży finansowej pozostawia wiele do życzenia. Dla dobra wszystkich trzeba to zmienić. 

Rzeczywiście nasza branża nie ma dobrej opinii. I jeżeli oczekujemy zmiany, to ona się nie zaczyna, dopóki nie powiemy sobie szczerze, jaki mamy problem, i go porządnie nie przepracujemy. Wiele problemów w naszej branży wynika właśnie stąd, że nie do końca je przepracowaliśmy, często mówimy: „a może nic się nie stało”, „może tak i było, ale kiedyś i nie u nas”. Nie chodzi o to, żeby być przesadnie krytycznym wobec siebie, biczować się publicznie i nastawiać negatywnie konsumentów. Ale zarówno oni, jak i nasi inni interesariusze, w tym etyczni pracownicy branży finansowej, chcą tej autentycznej zmiany, a do tego potrzeba otwartej, świadomej debaty. Nie można się ograniczać do dyskusji w zamkniętym gronie, do czego mamy tendencję. 

Jako przedsiębiorcy w ogóle mamy problem z odpowiedzialnością i wzbudzaniem niepotrzebnej konsumpcji, kupowania tego, co nie jest potrzebne, a w tym wszystkim są jeszcze branże, jak finanse, farmacja, przemysł spożywczy, których wpływ na życie zwykłego człowieka jest olbrzymi, a przez to wymagania wobec nich są szczególne. 

Tymczasem rzeczywistość skrzeczy: np. osoby złapane przed laty na polisolokaty nie dostały od sprzedających wyczerpujących informacji na ten temat – ani wtedy,...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 3/2018 (30)

Więcej możesz przeczytać w 3/2018 (30) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ