Tu się nie marnuje - start jesiennej kampanii Foodsi. Pojawi się m.in. mural z ikonkami jedzenia

Foodsi
Foodsi, fot. materiały prasowe
Wraz ze zbliżającym się Międzynarodowym Dniem Świadomości o Stratach i Marnowaniu Żywności (29.09), aplikacja Foodsi rusza z ogólnopolską kampanią. Ma ona na celu zwrócenie uwagi na rosnący problem marnowania jedzenia. Według raportu PROM udostępnionego przez Bank Żywności, Polacy marnują aż 5 mln ton żywności rocznie.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Już we wrześniu ulice Warszawy i Poznania staną się bardziej kolorowe, dzięki kreskówkowemu key visualowi - jest to sposób marki na zwrócenie uwagi na przekaz, a także zachęcanie do działania poprzez dołączenie do społeczności Foodsi. Poza outdoorem do komunikacji wykorzystane zostaną media społecznościowe, YouTube, performance marketing, influencerzy oraz działania PR. Całą identyfikację wizualną opracował zespół Foodsi przy współpracy z agencją Podpunkt.

- Naszą misją jest ratowanie jedzenia przed zmarnowaniem, chcemy uświadomić Polakom skalę problemu i przedstawić sposoby jak żyć less waste. Foodsi to pierwsza polska aplikacja, stworzona przez dwóch przyjaciół - Mateusza Kowalczyka i Kubę Fryszczyna. Dzięki aplikacji łączą tych, którym zostają nadwyżki z tymi, którzy poszukują jedzeniowych okazji. Droga założycieli Foodsi nie była łatwa. Wytrwałość, zainwestowanie środków własnych, a potem zdobycie zaufania polskich inwestorów stało się drogą do realizacji marzeń. Dzięki temu dotarli już do ponad 700 tys. osób, które pobrało aplikację i chcą walczyć z marnowaniem jedzenia - opowiada Ewa Pawella, Head of Marketing Foodsi.

Kampania będzie kontynuowana w październiku. Dodatkowo na jednej z warszawskich ulic pojawi się mural z charakterystycznymi ikonkami jedzenia - będzie można go zobaczyć przy ul. Tamka. Do jego wykonania zostaną użyte farby pochłaniające smog, które dzięki swoim właściwościom redukują część zanieczyszczeń (m.in. tlenki azotu), codziennie produkowanych np. przez samochody.

Po zakończeniu kampanii nic się nie zmarnuje. Materiał użyty do wykonania baneru wielkiego formatu zostanie dostarczony do Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt w Milanówku. Będzie mógł posłużyć jako ochrona przed mrozem i śniegiem w zimę, a latem osłoni przed mocnym słońcem.

10 Rookies of the Year

Foodsi znaleźli się w naszym zestawieniu Rookies of the Year, w którym opisaliśmy najbardziej obiecujące polskie startupy. Materiał jest dostępny TUTAJ.

ZOBACZ RÓWNIEŻ