Tablety wracają do łask - ich sprzedaż mocno wzrosła

Fot. Pixabay.com
Fot. Pixabay.com
Z raportu Canalys wynika, że w II kwartale br. kupiono o 26 proc. tabletów więcej niż w analogicznym okresie w zeszłym roku. Podczas lockdownu zdecydowanie wzrósł popyt na urządzenia mobilne, a największe zwyżki zanotowały Lenovo, Huawei i Samsung.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

W trakcie pandemii przenośne komputery okazały się - mimo wszystko - za drogie. Nie każde działanie można wykonać na smartfonie, naturalne więc, że klienci zwrócili się do upadającego nieco segmentu tabletów. Zwłaszcza, że producenci obniżyli ceny niektórych modeli, zwiększając tym samym ich atrakcyjność.

Choć najwięcej gadżetów sprzedało Apple (ponad 14 mln iPadów w II kwartale 2020 roku), największymi wzrostami mogą pochwalić się firmy produkujące urządzenia z Androidem. Sprzedaż tabletów Lenovo podskoczyła o 53 proc., Huaweia o 44 proc., a Samsunga - o 39 proc.

Nic nie wskazuje na to, by tendencja się zmieniła. Według różnych prognoz, rynek tabletów w III kwartale urośnie o kolejne 20 proc. Wśród największych zalet, które będą mieć wpływ na dalszy wzrost sprzedaży eksperci wskazują ekonomiczność tabletów - zwłaszcza w porównaniu do laptopów.

ZOBACZ RÓWNIEŻ