Tablety wracają do łask - ich sprzedaż mocno wzrosła
Fot. Pixabay.comW trakcie pandemii przenośne komputery okazały się - mimo wszystko - za drogie. Nie każde działanie można wykonać na smartfonie, naturalne więc, że klienci zwrócili się do upadającego nieco segmentu tabletów. Zwłaszcza, że producenci obniżyli ceny niektórych modeli, zwiększając tym samym ich atrakcyjność.
Choć najwięcej gadżetów sprzedało Apple (ponad 14 mln iPadów w II kwartale 2020 roku), największymi wzrostami mogą pochwalić się firmy produkujące urządzenia z Androidem. Sprzedaż tabletów Lenovo podskoczyła o 53 proc., Huaweia o 44 proc., a Samsunga - o 39 proc.
Nic nie wskazuje na to, by tendencja się zmieniła. Według różnych prognoz, rynek tabletów w III kwartale urośnie o kolejne 20 proc. Wśród największych zalet, które będą mieć wpływ na dalszy wzrost sprzedaży eksperci wskazują ekonomiczność tabletów - zwłaszcza w porównaniu do laptopów.