Rituals Cosmetics podsumowuje kolejny rekordowy rok

Rituals Cosmetics podsumowuje kolejny rekordowy rok
Marka Rituals Cosmetics zamknęła 2023 rok z przychodem netto w wysokości ponad 1,7 miliarda euro. Jest to wzrost o ponad 22% względem uzyskanych w 2022 roku 1,4 mld euro przychodu. Marże wróciły na właściwe tory po nieco trudniejszym 2022 roku.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!


Wellbeingowa marka beauty w 2023 roku odnotowała wzrost we wszystkich krajach i we wszystkich kanałach sprzedaży. Znaczna część wzrostów dotyczy rodzimej Europy. Wysokie wyniki odnotowano w Niemczech, Francji i Wielkiej Brytanii, a nowe rynki, takie jak Włochy i Polska, również mocno performują. Przyczyniły się do tego wszystkie kanały sprzedaży – w szczególności największy z nich, czyli sklepy stacjonarne. Warto jednak zwrócić uwagę, że również sprzedaż online, stanowiąca 20% działalności, odnotowała w ubiegłym roku wzrost o 14%. Mocne wyniki w całej Europie wynikają z wysokich wzrostów rok do roku oraz rosnącej liczbie sklepów stacjonarnych.

W 2023 roku Rituals wprowadził na rynek ponad 150 nowych produktów, otworzył 200 sklepów i uruchomił ponad 500 punktów sprzedaży w luksusowych domach towarowych oraz perfumeriach. Wprowadzenie nowych, wysokiej klasy kolekcji produktów do domu, linii kosmetyków do pielęgnacji twarzy ze składnikami pochodzenia naturalnego oraz odnoszącej sukcesy męskiej kolekcji to czynniki napędzające rozwój marki.

Najważniejszym wydarzeniem w 2023 roku dla Rituals Cosmetics było strategiczne wejście do Azji i otwarcie pierwszych 10 sklepów w Singapurze, Tajlandii, Malezji i Chinach kontynentalnych. Ponadto firma otworzyła spektakularne flagowe sklepy w Paryżu, Barcelonie, Antwerpii i Frankfurcie – we wszystkich 4 lokalizacjach znalazła się wielokrotnie nagradzana przestrzeń „Mind Oasis", stworzona w oparciu o sukces amsterdamskiego House of Rituals.

Rituals poczynił również znaczne postępy w zakresie zrównoważonego rozwoju, przekształcając niemal wszystkie formuły tak, aby zawierały ponad 90% składników pochodzenia naturalnego. Marka zmniejsza ilość odpadów opakowaniowych, dzięki innowacyjnemu programowi "The refill movement", promując i wdrażając przejście na opakowania uzupełniające w kategoriach takich jak pielęgnacja skóry, ciało i dom. W tych kategoriach produkty z opcją refill stanowią ponad 20% asortymentu. Dzięki zaangażowaniu klientów w program „jeden refill = jedno drzewo", Rituals w 2023 zasadził, ochronił lub otoczył opieką ponad 8 milionów drzew w ramach projektów realizowanych między innymi w Indiach, Kenii i Kolumbii.

Raymond Cloosterman, założyciel & CEO Rituals Cosmetics: „Jesteśmy niesamowicie dumni z silnego wzrostu, który osiągnęła marka Rituals w 2023 roku pomimo wielu wyzwań na rynku. Nasze odnoszące sukcesy programy innowacyjne w połączeniu z międzynarodową ekspansją w postaci firmowych sklepów oraz obecności w sklepach naszych kluczowych partnerów napędzają sukces naszej wellbeingowej marki. Z mojej perspektywy to niesamowite doświadczenie móc tworzyć ten brand we współpracy z tak utalentowanymi ludźmi.

Jestem podekscytowany rozpoczynającym się rokiem 2024, w którym nadal będziemy wprowadzać wiele istotnych innowacji oraz planujemy otwarcie kolejnych 250 sklepów – co oznacza otwarcie niemal 5 sklepów tygodniowo, aby w efekcie osiągnąć kamień milowy w postaci 2 miliardów euro przychodów. Mamy nadzieję utrzymać w Europie dynamikę w zakresie sprzedaży detalicznej, online, hurtowej oraz tzw. travel retail, jednocześnie ostrożnie budując markę w Azji, otwierając tam 20-30 dodatkowych sklepów. Te liczby to wspaniały wynik, jednak jako Rituals jesteśmy najbardziej dumni z tego, że możemy przyczyniać się do rzeczy, które naprawdę mają znaczenie. Jako jedna z pierwszych firm w branży kosmetycznej z certyfikatem B Corp, do tematu zrównoważonego rozwoju od zawsze podchodzimy priorytetowo. Jeszcze w tym roku ogłosimy ekscytującą i ważną inicjatywę: nasze długoterminowe zobowiązanie, które, mamy nadzieję, zainspiruje do dalszych zmian”