Prosty sposób na klientów z całego świata

Packshi
Packshi
Produkt, który z założenia ma ułatwiać podróże służbowe, sprzedażowo rośnie w siłę, zyskując klientów w kolejnych krajach. Doskonałym przewodnikiem po mapie zagranicznych wojaży Packshi okazał się Amazon, który – jak mówi twórca nietypowych akcesoriów podróżnych dla mężczyzn – otworzył marce drzwi do eksportu.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Packshi to nietypowe rozwiązania dla popularnych w podróży problemów, szczególnie wiążących się z gniecącymi się koszulami czy garniturami. Packshi, ze swoimi akcesoriami w wersji „smart”, okazał się rozwiązaniem uniwersalnym na skalę światową. Jednak, aby w pełni wykorzystać zagraniczny potencjał, firma potrzebowała wiedzy jak sprzedawać on-line poza granicami Polski i narzędzi, które pozwolą jej osiągnąć międzynarodowy zasięg. Ekspansja zagraniczna jest często największą szansą na dynamiczny rozwój polskich MŚP, ale - jak wynika z raportu Związku Pracodawców Polskich - handel elektroniczny, zwłaszcza międzynarodowy, jest przez nie uznawany za uciążliwy pod względem prawnym, skomplikowany logistycznie, mało bezpieczny i kosztowny. 

- Od początku wiedzieliśmy, że głównym kanałem sprzedaży ma być on-line, dlatego nie mamy punktu stacjonarnego.  W internecie produkty Packshi sprzedajmy na hugh-butler.com, czyli na stronie naszej drugiej marki i jesteśmy obecni na kilku marketplace`ach, ale większość z nich działa jedynie w Polsce. Chęć wyjścia poza granice była głównym powodem decyzji o sprzedaży na Amazon, którą podjęliśmy w 2018 roku. Dzisiaj sprzedajemy nasze produkty w 10 krajach w Europie, a także rozważamy, po przerwie spowodowanej pandemią, powrót ze sprzedażą do Japanii i Stanów Zjednoczonych – mówi Kamil Luberecki, właściel marki Packshi.

Wiele opcji do wyboru

Każdy przedsiębiorca, który zarejestruje się na sell.amazon.pl zyskuje w ramach jednego konta dostęp do serwisów Amazon w 10 krajach europejskich, w tym 8 w UE oraz w Wielkiej Brytanii i Turcji. Jednym z wariantów współpracy z Amazon jest model FBM (Fulfillment by Merchants), który polega na samodzielnej obsłudze zamówień przez sprzedających. Jednak to  FBA (Fulfillment by Amazon),  czyli realizacja zamówień przez Amazon - w tym pakowanie, wysyłka, obsługa klienta i zwrotów – pozwala przedsiębiorcom skupić się na ich głównej działalności i rozwoju produktów. 

- Moim zdaniem to jedna z najważniejszych usług, jakie Amazon oferuje swoim partnerom. Dzięki FBA nie musimy martwić się o dostawy w całej Europie, przechowywanie produktów i obsługę klienta, a to daje nam nieograniczone możliwości skalowania biznesu zarówno długoterminowo, jak i podczas sezonowych szczytów sprzedaży – wyjaśnia Kamil Luberecki.

Co jeszcze zyskują firmy, które decydują się sprzedawać na Amazon? Dostęp do narzędzi ułatwiających wystawianie produktów na sprzedaż, przetwarzanie płatności, zabezpieczenie się przed nadużyciami związanymi z użytkowaniem kart kredytowych. Co ważne, Amazon zapewnia ochronę marek, a także daje możliwość promocji czy generowania raportów i materiałów analitycznych, aby zwiększać sprzedaż. Jak na technologiczną firmę przystało, obsługuje również ruch, serwery i infrastrukturę, dzięki którym sklepy internetowe są otwarte przez całą dobę. Sprzedający otrzymują także: materiały edukacyjne, instrukcje, webinary po polsku oraz kanał Youtube z filmikami instruktażowymi oraz zyskują liczne promocje i mają dostęp do wyjątkowych okazji. 

Czas to pieniądz

W 2022 roku Packshi sprzedało na Amazon 16000 produktów. To wzrost o 200% w porównaniu z poprzednim rokiem. Jakie są plany Packshi i rady dla tych, którzy myślą o rozpoczęciu sprzedaży na Amazon? - Cały czas analizujemy potencjał i testujemy nowe produkty, które uzupełnią naszą kategorię. Możemy sobie na to pozwolić, bazując na stabilnym modelu bizesowym Amazon – wyjaśnia Kamil Luberecki. - Jeśli natomiast miałbym coś doradzić tym,  którzy jeszcze się wahają, to tylko tyle, żeby nie zastanawiali się zbyt długo, wybrali najlepiej sprzedające się produkty, dodali je na Amazon i zobaczyli jakie są efekty.

Aktualnie Amazon współpracuje z setkami tysięcy MŚP w Europie, w tym tysiącami przedsiębiorstw z Polski, co lokalnie daje wynik lepszy o 40% względem 2020 r. Sprzedawcy zewnętrzni odpowiadają jednocześnie za ok. 50% całkowitej sprzedaży Amazon.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ