Polskie firmy wciąż ryzykują utratę cennych danych. Nowa oferta Fujitsu rozwiązaniem dla MSP

Fot. materiały prasowe
Fot. materiały prasowe
Fujitsu wprowadza na rynek nowe, elastyczne rozwiązanie backupu danych skierowane do sektora MSP.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 9/2020 (60)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Teraz nawet mniejsze przedsiębiorstwa mogą odpowiednio zabezpieczyć dane bez ponoszenia nakładów na wyspecjalizowaną kadrę i infrastrukturę IT. Fujitsu od lat tworzy bowiem własny ekosystem partnerów i dostawców nowoczesnych technologii służących zabezpieczaniu i przechowywaniu danych. Pozwala to odejść od schematów oraz zbudować ciekawą i kompletną ofertę dla każdej, nawet najmniejszej firmy.

Backup-in-a-box

Usługa Backup-in-a-box jest kierowana przede wszystkim do małych i średnich przedsiębiorstw poszukujących sprawdzonych i bezpiecznych rozwiązań ochrony danych dostosowanych do ich realnych potrzeb biznesowych oraz odpowiadających wyzwaniom cyfrowej transformacji. Jest to kompletne rozwiązanie do tworzenia kopii zapasowych wykorzystujące własną platformę serwerową Fujitsu PRIMERGY, oprogramowanie BackupExec firmy Veritas i nowoczesny model finansowania zapewniający dostępność usługi nawet dla małych firm. Nowa oferta może być w szczególności atrakcyjna dla tych organizacji, które nie mają jeszcze profesjonalnego systemu tworzenia kopii albo stoją przed koniecznością znacznej modernizacji dotychczas stosowanych rozwiązań.

Model finansowania pay as you go pozwoli nie tylko uniknąć dużych kosztów startowych dla tej klasy projektów, ale też umożliwi zminimalizowanie kosztów utrzymania i obsługi. Koszt samej usługi będzie w miesięcznych okresach rozliczeniowych przeliczany w zależności od ilości danych objętych ochroną. Dane przechowywane są on-premise, czyli w lokalizacji klienta, ewentualnie we wskazanym przez klienta data center. Takie podejście gwarantuje firmom pełną kontrolę nad swoimi danymi.

Dynamiczne przeliczanie kosztów usługi eliminuje kupowanie rozwiązania na wyrost czy na zapas. Firmy korzystające z tej usługi otrzymają możliwość pełnej kontroli ponoszonych kosztów. Takie podejście pozwoli wielu przedsiębiorcom pokonać barierę finansową, która stanowiła przeszkodę w zakupie profesjonalnego rozwiązania do ochrony danych. W obecnej sytuacji ekonomicznej z uwagi na pandemię COVID-19 może to być metoda na lepsze zarządzanie budżetami poprzez rozłożenie w czasie kosztów niektórych inwestycji w IT. – Skoro dziś ochrona danych jest tak istotnym elementem, to ciężko sobie wyobrazić, by bariera finansowa była jedynym czynnikiem, który stoi na przeszkodzie odpowiedniemu zabezpieczeniu ciągłości działania firmy. Oferowane przez Fujitsu podejście jest innowacyjne w porównaniu z klasycznym backupem, ale równie bezpieczne. Na znaczeniu zyskuje wartość gromadzonych zasobów przy jednoczesnej optymalizacji kosztów – zauważa Wojciech Wróbel, BDM Data Protection w Fujitsu Polska.

Elastyczne podejście proponowane przez Fujitsu umożliwia płynne dostosowanie kosztów usługi do bieżącego zapotrzebowania. Klienci mogą skalować rozwiązanie w górę, gdy zwiększa się ilość kluczowych danych objętych ochroną lub w dół – na przykład w wyniku przeniesienia części danych czy zasobów do chmury. Fujitsu obserwując też ogromną dynamikę zmian, umożliwia sprawne rozwiązanie umowy na backup. Wówczas dedykowana platforma zostaje zwolniona z danych i klient nie ponosi kosztów ich archiwizacji.

W gąszczu kopii zapasowych

Rynek nasycony rozwiązaniami backupowymi dla klientów często jest labiryntem nie do przemierzenia. Liczba i niejednokrotnie zawiłość oferowanych narzędzi i systemów nie pozwala na swobodne rozeznanie się w dostępnej ofercie. Ponadto wysokie koszty zniechęcają i doprowadzają do ostatecznej rezygnacji z decyzji zakupowej.

Wśród czynników, które również należy wziąć pod uwagę przy wyborze tego typu rozwiązania, są: pozycja, stabilność i doświadczenie dostawcy w realizacji tej klasy rozwiązań. Często to właśnie doświadczenia z rzeczywistych projektów stanowią unikalną wartość i gwarancję skutecznej realizacji potrzeb klienta. – Wyróżnikiem rozwiązania Backup-in-a-box opracowanym przez Fujitsu jest zaoferowanie systemu w formie usługi z nastawieniem na szybką realizację potrzeb. Atutem są sprawdzone technologie i wygodna forma wsparcia technicznego użytkownika z punktem kontaktowym w Fujitsu. Atrakcyjny model finansowy udało się powiązać z nowoczesnym rozwiązaniem zbudowanym na niezawodnych komponentach tak, aby spełnić oczekiwania klienta dotyczące elastyczności i funkcjonalności. Usługa nie jest zależna od typów czy rodzajów środowisk, które będą objęte ochroną. Prosta skalowalność i obsługa technologii redukcji zajętości danych dodatkowo zwiększą opłacalność całej inwestycji i zoptymalizują koszty – mówi Wojciech Wróbel.

Jak znaleźć odpowiedniego partnera backupu danych?

Postaw na zaufanego, doświadczonego dostawcę, który oferuje kompleksowe rozwiązania produktowe, usługowe oraz wsparcie merytoryczne i serwisowe. Marka Fujitsu, obecna na ponad 100 rynkach, posiada 132 tys. specjalistów i dostarcza technologie informacyjno-komunikacyjne dla biznesu.

My Company Polska wydanie 9/2020 (60)

Więcej możesz przeczytać w 9/2020 (60) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ