Platforma streamingowa Viaplay wchodzi do polski. Tylko tam obejrzymy mecze Bundesligi

Fot. Pixabay.com
Fot. Pixabay.com
Nordic Entertainment Group (NENT Group) to wiodąca w Skandynawii firma zajmująca się streamingiem. W najnowszym komunikacie potentat poinformował, że platforma Viaplay pojawi się w Polsce już w sierpniu 2021 roku i ekskluzywnie zaoferuje niemiecką Bundesligę.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

NENT Group zwraca uwagę, że Bundesliga - za sprawą Roberta Lewandowskiego - należy do najchętniej oglądanych lig piłkarskich w naszym kraju. Liczbę fanów najwyższej niemieckiej klasy rozgrywkowej szacuje się na blisko 5 mln.

Bundesliga święci w Polsce tryumfy, więc pozyskanie do niej praw na wyłączność tylko pokazuje, jak wielkie mamy ambicje związane z tym szybko rozwijającym się rynkiem - mówi Anders Jensen, CEO NENT Group.

W podobnym tonie wypowiada się Robert Klein, dyrektor generalny Bundesligi, który uważa, że Polacy od dawna śledzą niemiecką ligę: - Bundesligę zasiliło wiele utalentowanych piłkarzy znad Wisły na czele z Robertem Lewandowskim, Jakubem Błaszczykowskim, Łukaszem Piszczkiem i Janem Furtokiem.

Kontrakt został podpisany na cztery lata i zacznie obowiązywać od sezonu 2021/2022. Do tej pory spotkania Bundesligi były transmitowane w Eleven Sports i Canal+ Sport, ale wszystko wskazuje na to, że od przyszłego roku zobaczymy je tylko w Viaplay.

Na razie nie wiadomo, ile będzie kosztować usługa. Jednocześnie z wejściem na rynek polski, Viaplay pojawi się w Stanach Zjednoczonych, a do 2023 usługa zadebiutuje też m.in. w Litwie i Estonii. Trudno przewidzieć, jakie wydarzenia sportowe - oprócz Bundesligi - pokaże nowa platforma, ale najprowdopodobniej w ofercie znajdą się również m.in. mecze skandynawskich lig. NENT Group posiada ekskluzywne prawa do pokazywania w Skandynawii spotkań NHL, transmituje tam również Premier League, Ligę Europy, Formułę 1, NFL i UFC. Viaplay udostępnia również filmy i seriale, produkuje własne programy.

DAZN w Polsce

To kolejne w ostatnich dniach ogłoszenie o pojawieniu się na rodzimym rynku sportowej platformy streamingowej. Wcześniej ekspansyjne plany zapowiedział serwis DAZN, skupiający się przede wszystkim na boksie.

Według szacunków NENT Group, obecnie aż 25 proc. polskich gospodarstw posiada dostęp do jakiegokolwiek serwisu streamingowego, a do 2025 roku liczba ta przekroczy 40 proc.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ