Patronaty. Marzec 2020
fot. materiały prasowez miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 3/2020 (54)
Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!
Poznań Motor Show rusza w drogę do elektromobilności
Zbliża się kolejna edycja największych targów motoryzacyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 26 do 29 marca Międzynarodowe Targi Poznańskie ponownie staną się najważniejszym miejscem dla wszystkich miłośników motoryzacji.
Głównym celem przyświecającym organizatorom Poznań Motor Show 2020 jest przybliżenie tematu elektromobilności możliwe najszerszemu gronu odwiedzających. W tym celu w aż czterech pawilonach zostanie przygotowana specjalna strefa – Poznań Mobility Show – poświęcona wyłącznie temu zagadnieniu.
Nowe podejście do organizacji Poznań Motor Show 2020 to również położenie nacisku na możliwość doświadczenia elektromobilności osobiście.
Podczas czterech dni wydarzenia do dyspozycji zwiedzających zostanie oddany specjalny tor, na którym będą mogli sprawdzić możliwości samochodów różnych marek z elektrycznym napędem.
Ponadto zgromadzeni wystawcy zaprezentują najnowsze rozwiązania, które pozwolą lepiej zrozumieć, w jakim kierunku zmierza przemysł motoryzacyjny.
W tym samym czasie odbędzie się MOVE – International Mobility Congress. To już trzecia edycja jednej z największych w Polsce konferencji dotyczącej mobilności przyszłości. Podobnie jak w poprzednich latach poruszaną tematyką będą elektromobilność, autonomizacja pojazdów, przyszłość komunikacji w aglomeracjach itp.
---
Rozliczenia w firmie. Zmiany w podatkach 2020 i wdrożenie PPK
Ponad 400 osób wzięło udział w specjalnych, bezpłatnych szkoleniach „My Company Polska” dla przedsiębiorców. Wydarzenia odbyły się na przełomie stycznia i lutego w czterech miastach Polski.
Głównymi tematami konferencji były: nowe zasady związane z rozliczaniem podatku VAT, zmiany w CIT i PIT oraz wyzwania związane z wdrażaniem Pracowniczych Planów Kapitałowych. Spotkania odbyły się w Białymstoku (31.01), Katowicach (05.02), Wrocławiu (06.02) i w Gdyni (11.02).
Przedsiębiorcy, którzy wzięli udział w wydarzeniach mieli okazję usłyszeć pogłębione analizy przygotowane przez prawników i doradców podatkowych. W spotkaniach brali udział nie tylko właściciele firm, ale też dyrektorzy finansowi i pracownicy działów księgowych. Więcej informacji o szkoleniach na stronie: konferencje.mycompanypolska.pl
---
Święto polskiego i francuskiego biznesu
Minister Michał Kurtyka, reprezentanci Sejmu i Senatu oraz prezesi największych firm francuskich i polskich uświetnili swoją obecnością galę Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej (CCIFP), która odbyła się 31 stycznia w hotelu Sofitel Warsaw Victoria. Tematem przewodnim wydarzenia był karnawał w Nicei.
Goście skosztowali dań inspirowanych smakami z Lazurowego Wybrzeża przygotowanych przez Macieja Majewskiego, szefa kuchni La Brasserie Moderne oraz Jakuba Kasprzaka, laureata polskiej edycji Bocuse d’Or. W trakcie gali odbył się również pokaz ekskluzywnej mody damskiej projektantki Ewy Ciepielewskiej.
Francusko-Polska Izba Gospodarcza jest jedną z największych Izb Handlowych w Polsce, zrzeszającą ponad 450 firm francuskich i polskich. Francja to dziś trzeci największy inwestor zagraniczny w Polsce.
---
Cyfrowa przyszłość branży leasingowej
Konferencja „eLeasing Day” jest wydarzeniem organizowanym przez branżę leasingową. To unikatowe spotkanie od samego początku koordynują i wspierają eksperci należący do Grupy ds. Digitalizacji działającej przy Związku Polskiego Leasingu. U źródeł powstania tego projektu leżała potrzeba wypracowania pomysłów, które mogą być istotne dla sektora w ciągu następnych kilku lat. Dlatego tematami przewodnimi dwóch pierwszych edycji konferencji były: przyszłość branży leasingowej w cyfryzującym się otoczeniu gospodarczym oraz idea współpracy na konkurencyjnym obszarze.
W 2020 r. organizatorzy planują pójść o krok dalej i tematem konferencji „eLeasing Day 3.0” chcą uczynić zarządzanie projektami. Konferencja odbędzie się 16 marca 2020 r. w hotelu Warsaw Plaza Hotel.
---
Targi CSR
Firmy, organizacje i instytucje zaprezentują swoje dobre praktyki, produkty oraz usługi dotyczące CSR i zrównoważonego rozwoju podczas 8. już edycji Targów CSR organizowanych przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Wydarzenie będzie spotkaniem beneficjentów działań odpowiedzialnego biznesu, przedstawicieli firm, ekspertów, środowiska akademickiego i organizacji pozarządowych, administracji oraz mediów. Targi odbędą się 16 kwietnia w Centrum EXPO XXI w Warszawie. 8. Targom CSR będzie towarzyszyć część konferencyjna. W tej edycji poświęcona środowisku naturalnemu. ,,Środowisko! biznesowe i naturalne” to hasło 8. Targów CSR. Zarówno na część targową, jak i konferencyjną jest wstęp wolny.
---
Cashless Congress
W warszawskim hotelu Intercontinental 17–18 marca odbędzie się konferencja Cashless Congress. To miejsce wymiany poglądów na tematy związane ze specyfiką branży płatności bezgotówkowych. Organizatorem wydarzenia jest Fundacja Rozwoju Obrotu Bezgotówkowego.
W kongresie wezmą udział naukowcy, biznesmeni i przedstawiciele administracji publicznej. Wśród głównych tematów wydarzenia będą np. zagadnienia prawne, nowe trendy produktowe, innowacyjne rozwiązania techniczne i inne aktywności na rzecz płatności bezgotówkowych. Wieczorem, pierwszego dnia kongresu, podczas uroczystej gali zostaną przyznane nagrody dla liderów branży – eDukaty 2020.To specjalne nagrody, którymi uhonorowane zostaną nowe, innowacyjne produkty, osobowości i światowe firmy oraz najważniejsze i najciekawsze inicjatywy biznesowe.
---
Nowe regulacje dla przedsiębiorców w 2020 r.
W Warszawie 16 stycznia 2020 r. odbył się X Kongres Podatków i Rachunkowości KPMG. Przedstawiciele kadry zarządzającej, w tym dyrektorzy finansowi, główni księgowi, szefowie sprawozdawczości finansowej i controllingu ze wszystkich sektorów gospodarki, wysłuchali 12 prelekcji ekspertów KPMG na temat aktualnych zmian w podatkach, rachunkowości i prawa, które będą miały istotny wpływ na przedsiębiorców w 2020 r.
Uczestnicy zapoznali się z tematami związanymi z podatkami przyszłości, trendami w kontrolach podatkowych, ulgą B+R oraz nowymi regulacjami i planowanymi zmianami w CIT, PIT oraz VAT, a także z zagadnieniami dotyczącymi przyszłości w cenach transferowych, MDR, nowoczesnych narzędzi raportowania i pierwszego roku obowiązywania standardu MSSF 16. Eksperci KPMG przedstawili też tematy związane z odpowiedzialnością kadry kierowniczej i spółki, a także Polską Strefą Inwestycji. Wśród uczestników przeprowadzono badanie na temat polskiego systemu podatkowego. Celem jest poznanie jego oceny z punktu widzenia kadry najwyższego szczebla zatrudnionej w przedsiębiorstwach z różnych branż w całej Polsce. Wyniki będą podstawą do przygotowania raportu„Polski system podatkowy według uczestników X Kongresu Podatków i Rachunkowości KPMG”.
Kongres Podatków i Rachunkowości KPMG to największe tego typu przedsięwzięcie w Polsce organizowane przez firmę audytorsko-doradczą KPMG od 2011 r. W tegorocznej edycji Kongresu KPMG uczestniczyło ponad 1100 osób.
---
Kuchnie do wynajęcia
Cloud, dark, shadow, virtual albo ghost kitchens. Nie wiadomo jeszcze, która z nazw ostatecznie się przyjmie, ale wiadomo już, że za sprawą Travisa Kalanicka w gastronomii narodził się nowy trend. Współzałożyciel, szef, a od grudnia 2019 r. także współwłaściciel Ubera, zmuszony do rezygnacji ze stanowiska prezesa w następstwie oskarżeń o seksizm i molestowanie, po odejściu z firmy skupił się na kupowaniu podupadłych nieruchomości. Nowa pasja i doświadczenie wyniesione z UberEats zaowocowało startupem CloudKitchens.
Najmłodsze dziecko Kalanicka wynajmuje restauratorom, kucharzom lub firmom, które chcą wejść na rynek gastronomiczny, w pełni wyposażone profesjonalne przestrzenie kuchenne, platformę online do zamawiania oraz dostawę jedzenia. Biznes zapowiada się na tyle interesująco, że inwestorzy z Arabii Saudyjskiej niemal od ręki wyłożyli na niego 400 mln dol. Naśladowcy pomysłu pojawili się szybko. Największe z nich to startup z Mumbaju, Rebels Foods, który agreguje 2,2 tys. internetowych restauracji, 301 cloud kitchens w trzech krajach oraz Kitopi, który zarządza 30 cloud kitchens w USA, Wielkiej Brytanii, Arabii Saudyjskiej, ZEA i Kuwejcie, a w 2020r. zamierza uruchomić następne 100 lokalizacji w różnych miejscach świata. W styczniu br. poszukiwał pracowników w Krakowie.
Pionierem cloud kitchens na polskim rynku jest Amrest, właściciel takich marek, jak KFC, Pizza Hut i Burger King. Na spotkaniu zorganizowanym przez Olę Lazar – założycielkę i właścicielką platformy foodtechowej FoodForward – Aleksander Pałka, Business Development Director w AmRest przyznał, że firma już otworzyła jedną taką kuchnię we Wrocławiu. Firma planuje uruchomienie kolejnych kuchni Lepieje i marek jeszcze w tym roku.
---
Targi Franczyza w Katowicach już 27–28 marca!
Najbardziej znane marki franczyzowe, bogata oferta pomysłów na biznes i niepowtarzalne wykłady na Forum Własnego Biznesu – na to mogą liczyć uczestnicy 5. edycji wiosennych Targów Franczyza, które, jak co roku. odbędą się w katowickim Międzynarodowym Centrum Kongresowym przy Spodku.
Dla wystawców to wyjątkowa okazja, aby zaprezentować swój biznes i nawiązać kontakt z potencjalnymi franczyzobiorcami.
Nieodłącznym punktem wiosennych Targów Franczyza, które co roku odbywają się w katowickim Spodku jest Forum Własnego Biznesu. W tym roku zaplanowano dwa dni wykładów.
Gwiazdą tegorocznej edycji Forum Własnego Biznesu będzie Maciej Orłoś, który opowie, jak otworzyć własny biznes w realu, a jak w internecie. Nie zabraknie też wykładów specjalistów i praktyków rynku franczyzy.
---
Kraków stolicą inwestycji
Kraków od 27 do 28 marca 2020 r. ponownie stanie się polską i europejską stolicą inwestycji – za sprawą Kongresu Invest Cuffs. Szósta edycja konferencji przyciągnie do miasta królów Polski ponad 5 tys. uczestników, którzy na pięciu salach wykładowych będą mieli możliwość wysłuchania 50 godz. wykładów prowadzonych przez 80 prelegentów.
Wszystko odbędzie się na ponad 37 tys. mkw. Krakowskiego Centrum Kongresowego ICE, które na dwa dni stanie się największym zgromadzeniem inwestorów, firm inwestycyjnych i ekspertów rynkowych w Europie. W porównaniu z wcześniejszymi edycjami wydarzenia, całość ma być zdecydowanie większa. Więcej stoisk wystawienniczych, prelegentów, godzin wykładów i uroczysta gala rozdania nagród, honorująca najlepsze podmioty na rynku. To jedynie początek wyjątkowych emocji. Wydarzenie swoją obecnością uświetnią bowiem znane postaci rynku inwestycyjnego.
---
Kongres For Social Media
W warszawskim kinie Luna 22 stycznia 2020 r. odbyło się specjalne wydarzenie dla wszystkich ekspertów z branży mediów społecznościowych. Jego organizatorem było INDM.
Podczas cyklu prezentacji i wykładów specjaliści zajmujący się na co dzień działalnością w social mediach udzielili gościom szeregu rad i inspiracji dotyczących działalności w tym obszarze biznesowym. Jednym z głównych tematów była „biznesowa moc Instagrama” i jak z niej właściwie korzystać.
Oprócz tego podjęto zagadnienie analizy danych oraz skutecznego wykorzystania tzw. user-generated content. Wśród prelegentów pojawili się m.in.: Łukasz Głombicki, Piotr Król, Jakub Bąkała i Anna Ledwoń-Blacha.
Więcej możesz przeczytać w 3/2020 (54) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.