Palikot poleciał do USA. Manufaktura Piwa Wina i Wódki zacznie sprzedaż alkoholi
Janusz Palikot i Kuba WojewódzkiSelectUSA to program rządowy USA prowadzony przez Departament Handlu USA, który koncentruje się na ułatwianiu tworzenia miejsc pracy w ramach inwestycji biznesowych na terenie Stanów Zjednoczonych. Od momentu powstania SelectUSA, program ułatwił inwestycje o wartości ponad 105 miliardów dolarów, tworząc i/lub utrzymując ponad 138 000 miejsc pracy.
27 maja br. w rezydencji Ambasadora USA w Warszawie odbyło się spotkanie biznesowe z udziałem Susan Wojcicki CEO YouTube jako głównego mówcy. Do udziału w spotkaniu został zaproszony Janusz Palikot.
- Miałem okazję spotkać się niedawno z Panem Ambasadorem Markiem Brzezińskim i opowiedziałem mu o naszych planach podbicia USA produktami Manufaktury. Przyjął mój pomysł z entuzjazmem i obiecał pomoc. Pierwszym elementem tej pomocy było zaproszenie na spotkanie z biznesem międzynarodowym w rezydencji ambasadora, na spotkanie z szefową YouTube Panią Wojcicki. Szefowa YouTube ma polskie korzenie i bardzo inspirujące spojrzenie na rozwój biznesu. YouTube jest jednym z aktywnie używanych przez nas kanałów komunikacji, dlatego byłem bardzo ciekaw jej spojrzenia na przyszłość biznesu. Ameryka jest dla nas ważna, bo sukces w USA jest kluczem do sukcesu na globalnym rynku alkoholi. Mamy unikalne produkty o najwyższej jakości, nowatorsko opakowane, niosące ciekawą opowieść dla konsumentów. Wierzę, że pozwolą nam na realny sukces, przekładający się na wielokrotnie wyższe marże, niż te wypracowywane w Polsce. Choć przecież nasze marże są już dzisiaj na satysfakcjonującym poziomie. Ale Ameryka to dźwignia, z której chcemy i musimy skorzystać, by przejść na globalny poziom. Jesteśmy gotowi do wizyty w Waszyngtonie już w czerwcu. - powiedział Janusz Palikot.
Manufaktury Piwa Wina i Wódki rusza z ekspansją w USA
Manufaktura Ameryka przygotowała się do sprzedaży wyselekcjonowanych produktów wytwarzanych w Polsce na zlecenie Manufaktury Piwa Wina i Wódki na terenie Florydy, Kalifornii, Illinois oraz do Nowego Jorku. Amerykańska Spółka pozyskała do współpracy partnerów w zakresie dystrybucji oraz stworzyła własny zespół dedykowany rynkowi amerykańskiemu pod kierownictwem Toty Zoury. Zespół ten jest odpowiedzialny za przygotowanie i realizację kampanii marketingowo-sprzedażowych oraz pozyskanie do współpracy ambasadorów marek na potrzeby kampanii.
Analizy rynkowe oraz ustalenia z dystrybutorami wskazały produkty Manufaktury Piwa Wina i Wódki o największym potencjale w USA. To: wódka Popcorn. wódka Wyjebongo i wódka BUH. Produkty są dostępne m.in. w sklepie Żabka.
- Wejście na rynek USA poprzedziły miesiące przygotowań i rozpoznania obowiązujących przepisów. Dostosowaliśmy produkty do oczekiwań rynku, zarówno pod względem pojemności (minimalna pojemność to 750 ml), jak i wyglądu. Wszystkie etykiety są nadrukowywane na butelkach. Nasze doświadczenia zagraniczne opieramy o obecność w Holandii, Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii, Rumunii i Belgii. Warto zaznaczyć, że zagraniczna ekspansja, poza USA, obejmie w kolejnych tygodniach Niemcy, Czechy, Słowację, Węgry, Włochy, Szwajcarię i Kanadę. Na tych rynkach finalizujemy rozmowy z dystrybutorami. Sprzedaż zagranicą pozwala na maksymalizację marży, a tym samym ma pozytywny wpływ na poziom zysków. Jest to też kwestia naszych ambicji, budowania marek o zasięgu daleko wykraczającym poza Polskę – mówi Tomasz Czechowski, nadzorujący sprzedaż.