Orlen wychodzi ze stacji benzynowych. Wystartował pierwszy sklep Orlen w ruchu

Orlen w ruchu
Orlen w ruchu, fot. materiały prasowe
W Warszawie przy ulicy Grójeckiej 26 wystartował pierwszy w Polsce punkt Orlen w ruchu. To nowy koncept handlowy firmy Orlen. Będą to małe sklepy zlokalizowane poza stacjami benzynowymi.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Jak zapewniają przedstawiciele firmy, do końca roku w największych polskich miastach powstanie kolejnych 40 punktów, a w sumie będzie ich około 900. W najbliższym czasie takie punkty zostaną otwarte również w Katowicach, Bydgoszczy i Wrocławiu. Do 2030 roku koncern chce zainwestować w rozwój działalności detalicznej ok. 11 mld zł, co przełoży się na wzrost EBITDA segmentu detalicznego do ok. 5 mld zł rocznie.

- Konsekwentnie realizujemy przyjętą strategię dynamicznie rozwijając jeden z filarów naszej działalności – segment detaliczny, z którego rocznie uzyskujemy około 3 mld zł zysku operacyjnego. Naszą odpowiedzią na rynkowe trendy związane ze zmianami zachodzącymi w nowoczesnym handlu i ewoluującymi wraz z nimi potrzebami klientów są nowe formaty sprzedaży detalicznej pod marką „Orlen w ruchu”. Lokalizacja pierwszego punktu nie jest przypadkowa. To właśnie przy ulicy Grójeckiej przez wiele lat funkcjonował salon prasowy Ruch, który mocno wrósł w jej krajobraz. Przejęcie przez PKN Orlen spółki Ruch pozwoliło uratować to miejsce i przywrócić je mieszkańcom Warszawy w nowoczesnej, atrakcyjniejszej formie – mówi Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN Orlen.

Orlen w ruchu. Wyzwanie dla Żabki?

Sklep będzie bezpośrednią konkurencją dla takich sieci, jak Żabka czy Carrefour Express. Oprócz oferty spożywczej będzie można w nim kupić m.in. kawę na wynos czy też hot-dogi, a także inne produkty gastronomiczne znane ze Stop Cafe. 

- „Orlen w ruchu” to oferta dla tych, którzy większą część dnia spędzają w biegu, poruszając się pieszo lub komunikacją miejską i potrzebują przekąsek wygodnych do zjedzenia, ale nie chcą iść na kompromis w kwestii jakości. Chcą, by to co jedzą, było starannie skomponowane, świeże i zdrowe dlatego w naszych punktach obok dobrej kawy i hot dogów, będą mogli kupić również najwyższej jakości dania gotowe do szybkiego odgrzania po powrocie do domu – mówi Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN Orlen ds. sprzedaży detalicznej.

Nowe formaty sprzedaży detalicznej będą obejmowały trzy rodzaje obiektów. W formacie A będą to ok. 20-metrowe obiekty, natomiast w formacie B ok. 60-70-metrowe obiekty, takie jak pierwszy udostępniony klientom w Warszawie. Powstaną również autonomiczne kąciki kawowe, w których sprzedaż będzie całkowicie zautomatyzowana. Zostaną one udostępnione w miejscach o szczególnie dużym natężeniu ruchu, m.in. na dworcach, w biurowcach, czy na lotniskach. Otwarcie pierwszego kącika planowane jest w sierpniu.

We wszystkich obiektach „Orlen w ruchu” będzie działał program lojalnościowy Orlen Vitay. Już teraz udostępniona klientom będzie także usługa nadawania i odbierania przesyłek, która od września będzie funkcjonowała pod nową marką „Orlen paczka”.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ