Oculus Quest 2 narusza patenty. Zuckerberg pozwany!

Obecnie to już co prawda nie Oculus Quest 2, a Meta Quest 2, ale zmiana właściciela nie ma tutaj znaczenia. Okazuje się, że technologia VR, jaką wykorzystuje Meta (dawniej Facebook) narusza patenty technologii haptycznej (dotykowej) innej firmy.
Sprawdź: Oszust z Tindera
Meta, jeśli chodzi o gogle VR i sam sektor VR, kojarzy się przede wszystkim z goglami Quest 2. To świetny, ceniony na rynku sprzęt do rzeczywistości wirtualnej. Firma Immersion Corp. przekonuje jednak, że gogle naruszają jej patenty.
Quest 2 łamią prawo
Immersion w skardze złożonej w sądzie federalnym w Waco (Teksas) przekonuje, że Meta Quest 2 narusza aż 6 patentów dotyczących technologii haptycznej. Wyjaśnijmy, że haptyka pozwala użytkownikom doświadczać wibracji, które naśladują rzeczywisty siły, np. blokowanie ciosu w wirtualnym świecie.
Sprawdź też: Kurtka z Top Gun
Mark Zuckerberg, dyrektor generalny Meta, zobowiązał się wydać 10 mld dol. rocznie, aby urzeczywistnić swoją wizję metaświata (metaverse), w dużym stopniu wykorzystującego wirtualną rzeczywistość. Gogle Quest 2 osiągnęły sprzedaż 8,7 mln sztuk w 2021 r., dwa razy więcej niż rok wcześniej. Dzięki temu Meta podobno kontroluje 80% rynku gogli do VR.
Zobacz też: Faktura bez VAT
Immersion domaga się, aby sąd zakazał korzystania z technologii naruszającej prawa patentowe. Czyli de facto chce, aby Meta wycofała z rynku swoje gogle. Do tego oczekuje odszkodowania finansowego, niemniej nie podaje konkretnych kwot.
Firma Immersion, która specjalizuje się w patentach dotykowych, znana jest z angażowania się w spory licencyjne z niektórymi największymi na świecie firmami.