Niesmak w biznesie. Czy to koniec roślinnego mięsa
Beyond Meat, fot. materiały prasoweDawno temu para moich znajomych (ogromni wegeentuzjaści!) z okresu studiów poleciała na wakacje do Kalifornii. W jej opowieściach z wyjazdu dominowały opisy parków narodowych Zachodniego Wybrzeża, plaże Venice Beach oraz tajemniczy Beyond, czyli – jak relacjonowali z zachwytem – najwspanialszy burger roślinny pod słońcem (co ważne w tej historii, wówczas niedostępny w naszym kraju). Wtedy jeszcze – byłem raczej wegeignorantem, przyznaję – nie zdawałem sobie sprawy z tego, jaki status miała wśród wegetarian marka Beyond Meat. Podchodziłem do sprawy raczej kpiąco, w końcu co takiego wspaniałego mogło być w tym Beyondzie? Z czasem zorientowałem się, jak bardzo się pomyliłem. Choć dziś firma straciła dawny blask, nikt nie odmawia jej wpływu, jaki miała – i tak naprawdę nadal ma – na branżę roślinnych zamienników mięsa. – Pół żartem, pół serio odbieram ostatnie decyzje włodarzy przedsiębiorstwa jako działanie na szkodę spółki – odpowiada Iga Czubak, CEO Apollo Roślinny Qurczak, zapytana o bieżącą działalność firmy. Ale może po kolei.
W sierpniu br. brytyjski „The Guardian” poinformował, że w II kwartale 2023 r. sprzedaż Beyond Meat spadła o blisko jedna trzecia, do pułapu 102 mln dol., co w niektórych kręgach wzbudziło dyskusję o potencjalnym kryzysie na rynku roślinnych zamienników mięsa. Spadki zaskoczyły jedynie niektórych ekspertów – przede wszystkim tych, którzy wciąż mają w pamięci rozkwit, jaki branża przeżywała dwa lata temu (lub takich, którzy...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 11/2023 (98) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.