Nieruchomości. Rynek z przyszłością
Agnieszka Dąbrowska, dyrektor franczyzy Freedom Nieruchomościz miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 8/2022 (83)
Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!
1.Raty kredytów rosną, zdolność kredytowa maleje. To chyba nie najlepszy czas, by wchodzić na rynek nieruchomości i tam rozwijać biznes?
Wręcz przeciwnie. To dobry moment, bo rynek po pandemicznych zawirowaniach, gdy mieszkania i domy schodziły na pniu, a średni czas zawierania transakcji skrócił się z sześciu–dziewięciu miesięcy do trzech–ośmiu tygodni, zaczął się stabilizować. Transakcji jest trochę mniej, ale za to klienci potrzebują mocniejszego wsparcia agenta nieruchomości. Coraz ważniejsza staje się pomoc nie tyle w samym procesie znalezienia kupca czy nieruchomości do zakupu, ale przede wszystkim w finalizacji tej transakcji. Dobry agent daje poczucie bezpieczeństwa, że wszystkie sprawy związane z kwestiami prawnymi, kredytowymi będą załatwione prawidłowo.
2. Czyli szybko…
... możliwie sprawnie. Nieruchomości to taki rynek, w którym nie chodzi o to, żeby było szybko, ale żeby było dobrze. To zakupy o dużej wartości, więc poczucie bezpieczeństwa transakcji jest kluczowe. I to jest dla nas najważniejsze, kiedy rozwijamy swój biznes, szukając franczyzobiorców. Szukamy ludzi o podobnych wartościach, dla których klient i jego poczucie komfortu są najważniejsze. Takich, którzy tak jak my chcą postawić na zrównoważony biznes oparty na dobrym, zgranym zespole.
3.Dlaczego ten zespół jest taki ważny?
Bo chcemy współpracować z liderami. Ludźmi, którym zależy na rozwoju i na budowaniu pozycji rynkowej na lata. Tego nie da się zrobić samemu. Znacznie lepsze efekty przynosi praca zespołowa. A budowanie zespołu to ogromna sztuka, wybierając franczyzobiorców, stawiamy na takich, którzy mają potencjał przyciągania do siebie najlepszych.
4.Jakie jeszcze cechy powinien mieć wasz idealny franczyzobiorca?
Po pierwsze, potrzebna jest pasja – to ciekawy biznes, który daje duże możliwości rozwoju, ale jeśli ktoś nie ma pasji do sprzedawania, to nie jest miejsce dla niego.
Po drugie, świadomość, że tu nie wystarczy zainwestować pieniędzy, by przyszedł szybki zysk. To nie jest biznes, który się robi sam. Tu najważniejsze jest zaangażowanie, ciekawość i chęć ciągłego rozwoju. Z jednej strony stawiamy na procedury – naszym franczyzobiorcom oferujemy cały pakiet szkoleń, dzięki którym w sposób świadomy wchodzą na rynek, a z drugiej namawiamy ich do wymiany doświadczeń między sobą, żeby cały czas uczyć się od innych, wymieniać się swoimi przemyśleniami, bo w ten sposób razem budujemy silną markę.
5. Co jest największą siłą waszej marki?
Stały, zrównoważony rozwój. Jesteśmy na rynku od 2010 r. i krok po kroku budujemy swoją pozycję w całej Polsce. Ważniejsze dla nas niż szybkie pieniądze są standardy, bo wysoka jakość obsługi i wsłuchiwanie się w potrzeby klienta to klucz do sukcesu. Warto wejść na rynek nieruchomości i właśnie z nami szukać swojej szansy na stabilny biznes.
--------------------------------------------
Freedom Nieruchomości to działająca od 2010 r. sieć biur pośrednictwa w sprzedaży nieruchomości specjalizująca się w obsłudze nieruchomości na rynku wtórnym i pierwotnym w modelu na wyłączność. W jej ofercie znajdują się mieszkania, domy, grunty oraz lokale komercyjne na sprzedaż i wynajem. Sieć obsługuje także projekty inwestycyjne, organizując kompleksowe wsparcie w sprzedaży i marketingu, m.in. dla deweloperów. Firma od 2013 r. udziela licencji na prowadzenie oddziału pod marką Freedom Nieruchomości. Obecnie na polskim rynku w systemie franczyzowym działaja 64 biura sieci Freedom.
Więcej możesz przeczytać w 8/2022 (83) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.