Multimedialne narzędzia promocji
W natłoku reklam pojawiających się niemalże na każdym metrze powierzchni kwestią kluczową dla reklamodawców staje się odpowiedni dobór miejsca pod reklamę oraz przygotowanie takiej kreacji, która nie tylko zwracałaby uwagę, ale i przekształcała ich w czynnych nabywców. Doskonałym narzędziem do osiągnięcia tego celu stają się reklamy multimedialne. Umiejscowione w nieprzypadkowo wybranych lokalizacjach stają nieinwazyjną, estetyczną i skuteczną formą promocji.
Obrazy multimedialne na ekranach służące promocji usług i towarów są obecnie coraz częściej wybieranym medium przez reklamodawców. Dzięki dynamicznej animacji i kolorystyce, jak również dopasowanym do konkretnej grupy docelowej treściom, nie tylko dostarczają informacji, ale i wpływają na decyzje kupujących. Optymalizują zainteresowanie produktem i zwiększają jego sprzedaż. Co więcej, niejednokrotnie warunkują istnienie firmy poprzez wzrost tożsamości korporacyjnej; kreują wizerunek firmy i intensyfikują jej rozpoznawalność. Informacyjne i skuteczne spoty to doskonałe narzędzie, by docenić firmę i potwierdzić jej wiarygodność.
Jednakże, aby osiągnąć zamierzony cel, firmy powinny rozważyć kilka istotnych czynników. Pierwszym i kluczowym wskaźnikiem sukcesu jest dobór konkretnej lokalizacji, np. ze wskazaniem na szeroką grupę docelową. Najwyższe szanse na powodzenie będą wówczas miały reklamy umiejscowione w takich lokalizacjach, gdzie odbiorca będzie dopasowany wiekowo, społecznie i materialnie. W ten trend doskonale wpisują się ekrany usytuowane w środkach transportu publicznego czy w placówkach Poczty Polskiej, w których sprzedażą czasu reklamowego zajmuje się agencja Reklamowa BE Media. Nośniki reklamowe w tych miejscach to przede wszystkim generowanie zainteresowania znużonego konsumenta, a to przekłada się na jego zaangażowanie w prezentowany kontent i w końcowej perspektywie na generowanie przychodów reklamującej się firmy. Właściwy i rzeczowy przekaz oparty na ciekawej animacji, z wyraźnym wezwaniem do działania powoduje, że kampania staje się niezapomniana, a jednocześnie nienachalna. Co więcej, rzeczowy spot buduje wśród odbiorców pozytywną świadomość marki.
Reklama multimedialna to doskonałe narzędzie promocji. W odróżnienie od obrazu statycznego jest w stanie pokazać do czego służy produkt, jak się nim posługiwać oraz jaki przynosi efekt. W przychodniach medycznych, gdzie spektrum odbiorców jest bardzo szerokie, gama promowanych usług może być nieograniczona. Dodatkowo coraz więcej Polaków korzysta z prywatnej opieki, a wydatki na leczenie w prywatnych przychodniach osiągnęły już 39,5 mld zł.
Przekaz filmowy, który zajmuje odbiorcę, a prezentowany w momencie napięcia towarzyszącego spotkaniu z lekarzem, to nie tylko przyjemność dla pacjenta, lecz przede wszystkim pozytywne skojarzenia związane z firmą oraz jej zapamiętanie i rozpoznawanie. W ofercie Agencji Reklamowej BE Media jest dostępnych niemalże 115 lokalizacji prywatnych przychodni medycznych w tym 350 multimedialnych nośników reklamowych, co daje niemalże 5 mln kontaktów w skali miesiąca.
Reklama multimedialna staje się doskonałym źródłem promocji, gdy jest unikatowa. Przykładem bezkonkurencyjności w środowisku akademicki może pochwalić się adresowany do studentów kanał TV Student usytuowany na nośnikach cyfrowych w punktach akademickich. Ta wyjątkowa usługa reklamowa obsługiwana przez agencję BE Media nie tylko umożliwia transmisję bieżących informacji opracowanych przy współpracy uczelni i studentów, lecz staje się skutecznym narzędziem employer branding, czyli promocji marki pracodawcy. Jednak co najważniejsze, młoda, aktywna i pracująca grupa konsumencka o wysokim potencjale zakupowym to świetny odbiorca szerokiego wachlarza usług różnych gałęzi przemysłu.
Powyższe przykłady wykorzystania reklamy multimedialnej wskazują jednoznacznie na jej nieoceniony wkład w procesie budowania świadomości marki. Kreacja dopracowanych graficznie i animacyjnie obrazów, dopasowanych do lokalizacji i grupy docelowej, to rozpowszechnianie informacji o firmie i poszerzanie bazy potencjalnych klientów. A to przekłada się na jej rozpoznawalność i zaufanie wśród konsumentów.