Miliony dla Zowie. Polski startup zebrał 2,4 mln złotych na rozwój technologii

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
Zaufały mu Kancelaria Premiera, Polski Fundusz Rozwoju, InPost czy Avon. Teraz polski startup Zowie zdobył zaufanie inwestorów. Firma pozyskała 2,4 mln złotych (620 tys. dolarów) w rundzie seed od funduszu Inovo Venture Partners oraz polskich i zagranicznych aniołów biznesu. Inwestycja pomoże w międzynarodowej ekspansji oraz rozwoju technologii.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Zowie to polski startup, który rozwija narzędzia do automatyzacji komunikacji. Wykorzystując sztuczną inteligencję, pomaga firmom w odciążeniu zespołów obsługi klienta w wielu kanałach i wielu językach. Zowie uczy się na historycznych konwersacjach i analizuje rozmowy w czasie rzeczywistym. Dzięki temu już po tygodniu od implementacji może zautomatyzować odpowiedzi nawet na 80 proc. wszystkich pytań.

Narzędzia Zowie integrują się z najpopularniejszymi komunikatorami, live chatami, narzędziami do zarządzania obsługą klienta oraz platformami e-commerce (m.in. Messenger, WhatsApp, Google Assistant, HubSpot, Zendesk, czy Shopify).

Startup został założony w roku 2019 przez Maję Schaefer i Macieja Ciołka jako Chatbotize. W ciągu 1,5 roku działalności pozyskał w Polsce dużych klientów – w tym korporacje i instytucje rządowe. Z rozwiązań Zowie korzystają m.in. ALAB, Aviva, Avon, Brainly, Diagnostyka, InPost, Kross, L’Oréal, Yves Rocher, a także Kancelaria prezesa Rady Ministrów oraz Polski Fundusz Rozwoju.

Teraz Zowie rozpoczyna ekspansję za granicą, w pierwszej kolejności na rynkach anglojęzycznych (Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Kanada, Australia). Firma ma już pierwszych klientów spoza Polski, w dalszym globalnym rozwoju pomogą jej inwestorzy.

Zowie właśnie pozyskało 2,4 mln zł (620 tys. dolarów) w rundzie seed, której przewodził fundusz Inovo Venture Partners, ale wzięli w niej udział także polscy i zagraniczni aniołowie biznesu. Wśród nich Ariel Finkelstein, izraelski przedsiębiorca z doświadczeniem w rozwoju firm SaaS.

– Maję poznaliśmy równo rok przed podpisaniem umowy inwestycyjnej na jednej z konferencji. Już wtedy zrobiła na nas duże wrażenie, priorytetyzując rozmowy z klientami nad nami, jako funduszem. To pewnie dzięki tak dobremu skupieniu się na klientach Zowie było w stanie osiągnąć imponującą skalę ok. pół miliona dolarów ARR w ciągu kilkunastu miesięcy. To jeden z najlepszych wyników wśród spółek z Polski działających bez wsparcia inwestorów. W czasie roku znajomości zespół Zowie był w stanie całkowicie zmienić się z firmy usługowej w produktową i znaleźć segment klientów dla którego wnoszą znaczną wartość, a jest na tyle duży, żeby pozwalał myśleć o zbudowaniu globalnego biznesu, wartego w przyszłości setki milionów dolarów – mówi Michał Rokosz, Partner w Inovo Venture Partners.

Inwestorzy będą aktywnie wspierać Zowie, dzieląc się swoim doświadczeniem w budowaniu globalnych firm SaaS, a także szeroką siecią kontaktów w Europie, Azji oraz Ameryce Północnej. Ariel Finkelstein dołączył też do zarządu spółki.

– Inwestowanie w spółki na wczesnym etapie rozwoju nigdy nie jest łatwe. Ja zwracam uwagę przede wszystkim na mocny zespół. Maja i Maciej założyli Zowie bez żadnego doświadczenia, ani pomocy w sprzedaży do korporacji, ale tylko w zeszłym roku sami podpisali ponad 30 umów. Co ważne, ich klienci uwielbiają produkt i widzą w nim olbrzymią wartość. Na razie udało im się przekonać do Zowie firmy działające w Polsce. Jednak z takim zespołem i produktem, który rozwiązuje problemy olbrzymiej branży obsługi klienta, możemy razem rozwinąć wielki, międzynarodowy biznes – mówi Ariel Finkelstein. 

Zowie wykorzysta też środki z inwestycji do dalszego rozwoju technologii oraz produktu. Startup to dziś kilkunastoosobowy zespół deweloperów, specjalistów od obsługi klienta, marketingu i sprzedaży. Firma zamierza w najbliższym czasie go powiększyć, zatrudniając kolejne osoby w każdym z tych obszarów.

– Najwięcej czasu w obsłudze klienta zajmują powtarzające się pytania. Zowie pozwala na udzielanie automatycznych odpowiedzi, dzięki czemu podstawowe problemy rozwiązywane są szybko, a pracownicy mają więcej czasu na zajmowanie się bardziej złożonymi kwestiami. Cieszymy się z zaufania, jakimi obdarzyli nas klienci z Polski i chcemy, by nasza technologia pomagała organizacjom z całego świata. Dlatego kluczowi są dla nas partnerzy, którzy mają doświadczenie w skalowaniu na zagranicznych rynkach. Tak jak Inovo, które zainwestowało już w inne startupy podbijające Europę i Stany Zjednoczone, czy Ariel Finkelstein, który ma osobiste doświadczenie w skalowaniu globalnych SaaS-ów – mówi Maja Schaefer, CEO i wspólzałożycielka Zowie.

ZOBACZ RÓWNIEŻ