Level2 Ventures inwestuje w Salesbook

Salesbook
Od lewej: Dariusz Nawojczyk (CMO Salesbook), Piotr Pawłowski (General Partner Level2 Ventures), Jacek Maciak (CEO Salesbook).
Fundusz Level2 Ventures zainwestował w Salesbook, platformę do podnoszenia efektywności procesu sprzedaży. Startup zamknął rundę late seed.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Pozyskany kapitał pozwoli przyspieszyć skalowanie Salesbooka na rynkach zagranicznych, rozbudować portfolio rozwiązań branżowych oraz zwiększyć ewaluację startupu przed rundą A.

Salesbook. Polski innowator

Startup Salesbook znalazł się na naszej liście 25 najlepszych innowatorów w 2020 roku.

Salesbook to platforma akceleracji sprzedaży oferowana w modelu SaaS, która wspomaga i automatyzuje pracę przedstawicieli handlowych, zwiększając ich efektywność. Oprócz elementów strukturyzujących proces sprzedaży poprzez prezentację firmy, analizę potrzeb, kalkulator oferty i możliwość podpisania umowy (również online), zawiera funkcjonalność CRM oraz rozbudowane raportowanie pozwalające na analizę pracy handlowców w czasie rzeczywistym.

Obecnie aplikacja oferuje dedykowane rozwiązania dla fotowoltaiki, energetyki, branży ubezpieczeniowej, telekomunikacji i motoryzacji.

- Zdecydowaliśmy się zainwestować w Salesbooka, ponieważ to pierwsze znane nam narzędzie, które wprowadza do klasycznej sprzedaży automatyzację i analitykę kojarzoną do tej pory z rynkiem e-commerce. Pozwala budować skuteczny proces handlowy, monitorować i udoskonalać go w czasie, dodatkowo zapewniając handlowcom i menedżerom przyjazny system CRM do zarządzania i analizy sprzedaży. Potencjał Salesbooka został także dostrzeżony przez rynek, co przełożyło się na dwukrotny wzrost sprzedaży w 2021 roku oraz rosnącą dynamikę pozyskiwania nowych klientów. Obecnie z aplikacji korzysta ponad 50 000 sprzedawców i menedżerów z całego świata, w tym firmy takie jak Energa, Orange, Edison, OVB czy Mercedes-Benz – mówi Piotr Pawłowski, General Partner Level2 Ventures.

- Kapitał pozyskany w ramach rundy zostanie wykorzystany na realizację strategii ekspansji oraz dalszy rozwój produktu. Już teraz jesteśmy obecni w Polsce, Niemczech i Singapurze. W 2022 roku skupimy się na wprowadzeniu Salesbooka na rynki Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, które postrzegamy jako priorytetowe w budowaniu wartości spółki na obecnym etapie. Równolegle planujemy rozwijać dedykowane rozwiązania dla branż ICT, healthcare, HR i produkcyjnej – mówi Jacek Maciak, CEO Salesbook.

- Jednym z głównych wyróżników Salesbooka jest możliwość twardej analityki spotkania handlowego. W ten sposób organizacja zdobywa wiedzę na temat tego, które elementy procesu przekładają się na pożądane wyniki. Chcemy również zainwestować w ten obszar i – wykorzystując mechanizmy sztucznej inteligencji – podpowiadać naszym klientom optymalną formułę sprzedażową – dodaje Dariusz Nawojczyk, CMO Salesbook.  

Będzie wzrost rynku

Rynek narzędzi typu Sales Acceleration zgodnie z szacunkami w latach 2021 – 2026 będzie rósł w tempie 16 proc. roku do roku. Obecnie globalna wartość rynku tych rozwiązań szacowana jest na 30 mld dolarów.

- Ciągłe doskonalenie procesu sprzedaży, inteligentna analityka i wzrost kompetencji handlowców to niezbędne elementy budowania przewagi rynkowej w każdym biznesie. W dobie dużej rotacji w zespołach sprzedażowych Salesbook pomaga osiągać i utrzymywać wysoką efektywność sprzedaży, oferując pomoc we wdrażaniu nowych handlowców i optymalizację działań tych doświadczonych – podsumowuje Piotr Pawłowski.

Level2 Ventures. Kolejne inwestycje

Level2 Ventures to prywatny fundusz venture capital, założony przez Adama Rudowskiego i Piotra Pawłowskiego, CEO z branży ITC. Fundusz operuje w regionie CEE od 2021 roku. Inwestuje w startupy technologiczne z obszarów AI, Blockchain, rozwiązań autonomicznych, automatyzacji procesów i OZE, na etapach Seed i rundy A. Jednorazowo na inwestycję fundusz przeznacza od 250 tys. euro do 1,5 mln euro. Dysponuje kapitałem w wysokości 30 mln EUR.

ZOBACZ RÓWNIEŻ