iTaxi wprowadza do Polski pierwszą mobilną sieć reklamową
iTaxi, Fot. materiały prasoweiTaxi, jako jedna z pierwszych firm w Europie, wprowadza nowoczesną i zintegrowaną sieć mobilnych nośników reklamowych – mobility digital network. Oprogramowanie, w jakie wyposażone są nośniki, pozwala na zdalne zarządzanie treściami, a ekrany są dodatkowo wyposażone w systemy geolokalizacji i czujniki smogu. W Polsce tego typu rozwiązanie nie było wcześniej dostępne.
– Cieszymy się, że możemy zaproponować nowoczesne rozwiązania dla marketerów i odbiorców lokalnych, które są już popularne w Stanach Zjednoczonych i zaczynają być dostępne w Europie. Zależy nam, by nasze pojazdy były w pełni zintegrowane z otoczeniem – nie tylko wyświetlały komunikaty i treści powiązane z bieżącą lokalizacją, ale też nawiązywały interakcję z odbiorcami – zarówno pasażerami, jak i mieszkańcami stolicy. Nie będą to wyłącznie samochody świadczące usługi przewozowe, ale też integralna część miasta i jego poszczególnych dzielnic – komentuje Jarosław Grabowski, CEO iTaxi.
Wyświetlane treści reklamowe mogą być profilowane pod konkretnego odbiorcę. W ciągu najbliższych miesięcy iTaxi planuje rozbudowę rozwiązania o kolejne funkcje, będą korzystać ze sztucznej inteligencji i danych zewnętrznych, takich jak np. pogoda, lokalizacja czy jakość powietrza. Pozwoli to na zwiększenie poziomu personalizacji komunikatu i automatyzacji przekazów reklamowych.
Faza testowa rozwiązania nie bez powodu jest przeprowadzana w Warszawie - po stołecznych ulicach jeździ najwięcej pojazdów iTaxi, a jednocześnie jest to największy rynek reklamowy w kraju. - Pomimo uchylenia uchwały krajobrazowej dla stolicy, chcemy przyczynić się swoimi działaniami do poprawy odbioru społecznego reklamy w przestrzeni publicznej. Wierzymy, że komunikaty reklamowe nie muszą szpecić miasta, ale mogą w integralny sposób z nim współistnieć – tłumaczy Tomasz Soczówka, Strategic Advisory and Partnerships Manager, iTaxi.
Pierwszą firmą, która skorzystała z nowych nośników reklamowych jest Huawei - od września jest prowadzona kampania reklamowa autorskiej platformy dystrybucji aplikacji, czyli AppGallery. Faza testowa jest zaplanowana na kolejne tygodnie, po tym czasie pojazdy iTaxi wyposażone w zewnętrzne ekrany reklamowe zaczną się pojawiać w największych miastach Polski.