Healthcann idzie po crowdfunding

Zespół Healthcann
Zespół Healthcann
Healthcann jest kolejną polską firmą związaną z rynkiem konopnym, która zapowiedziała pozyskanie inwestorów poprzez emisję crowdinwestycyjną - zapisy na akcje w tej emisji ruszą za około miesiąc. Healthcann jest autorem międzynarodowego zgłoszenia patentowego technologii AdvanDrop.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Strategia Healthcann na najbliższe 2 lata

- Nasza strategia rozwoju dopasowana jest do bardzo szybkiego tempa wzrostu na rynku konopnym w Polsce i na świecie. Już dzisiaj są to zawrotne sumy, a po zmianach w prawie będzie to jeden z większych motorów napędowych przemysłu spożywczego, kosmetycznego i farmaceutycznego – mówi Grzegorz Kiełbowicz, CEO Healthcann. 

- Stąd nasze dążenie do pozyskania finansowania, najpierw poprzez crowdfunding. Dzięki temu w najbliższych dwóch latach będziemy mogli rozwinąć nowe technologie, wprowadzić kolejne produkty z CBD, dostosować zaplecze produkcyjne do nowej skali, a także dokonać ekspansji zagranicznej – dodaje Grzegorz Kiełbowicz.

Szczególne miejsce w strategii spółki na najbliższe lata zajmuje wprowadzenie do obrotu aptecznego surowca farmaceutycznego (produkt technologii AdvanDrop). Będzie on podstawą sporządzania leków na receptę. W tym momencie Healthcann pracuje nad trzema technologiami: NanoLC (nowe, wysoce przyswajalne i pozbawione smaku kannabinoidy podawane doustnie); AdvanDrop w postaci stałej oraz Glycosome (substancje aktywne i wysoce przyswajalne podawane zwierzętom domowym).

Healthcann. Pomysł na biznes?

Healthcann powstał w 2020 roku. Spółkę stworzyło trzech doktorów biotechnologii: Grzegorz Kiełbowicz, Paweł Mituła i Tomasz Tronina. Opracowali oni nową technologię - AdvanDrop. Wszystkie preparaty z konopi wyprodukowane z jej użyciem zapewniają wysoki poziom przyswajalności. Dzieje się to poprzez umożliwienie kannabinoidom rozpuszczanie się w wodzie. - Dzięki AdvanDrop związki zawarte w konopiach działają szybciej i mogą być przyjmowane w wygodnej i dyskretnej postaci, np. w połączeniu z ulubionym napojem lub w postaci pastylek do ssania. Efekt ich wpływu na organizm odczuwalny jest po 5-10 minutach. W przypadku standardowych olejków, po godzinie lub dwóch  – tłumaczy Grzegorz Kiełbowicz, CEO Healthcann. 

W tym roku Healthcann rozpoczął prace badawcze z ramienia Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Wrocławska spółka została wybrana do przeprowadzenia badań nad nową technologią dla rynku konopi. Projekt ma zakończyć się pod koniec 2023 roku. 

Przeczytaj więcej o technologii Healthcann

- Celem pierwotnym są badania nad związkami z konopi. Jednak w praktyce mamy cel o wiele szerszy. Prowadzone przez nas badania mają już wkrótce rozpocząć nową erę w obszarze profilaktyki i ochrony zdrowia. Zaproponowana przez nas technologia ma pomóc w skuteczniejszym wspieraniu leczenia chorób przewlekłych, na przykład poprzez poprawę wchłanialności substancji zdrowotnych, tzw. nutraceutyków. – wyjaśnia Grzegorz Kiełbowicz, CEO Healthcann.

Dane branży farmaceutycznej wskazują, że ponad 35 procent substancji leczniczych i prozdrowotnych, które obecnie są dostępne na rynku, charakteryzuje się niską wchłanialnością. Co więcej, szacuje się, że ponad 70 procent nowych produktów leczniczych zostanie odrzuconych podczas badań. Właśnie ze względu na mocno ograniczone możliwości wchłaniania do organizmu. - Poziom wchłaniania jest dzisiaj zasadniczym czynnikiem decydującym o powodzeniu i efektywności danego leku czy suplementu na masowym rynku. Niski poziom wchłanialności wielu popularnych suplementów diety powoduje, że ich spożycie ma znikome znaczenie dla ludzkiego zdrowia. – tłumaczy Grzegorz Kiełbowicz, CEO Healthcann.

ZOBACZ RÓWNIEŻ