Wydawnictwo Marquard Media Polska przejął fundusz inwestycyjny. Będzie praca dla dziennikarzy
Marquard Media Polska zmienia nazwę na New Media Wave. / Fot. FreepikDziałania nowego właściciela
Venture Capital 2.0 kupił portfolio serwisów internetowych: Kozaczek.pl, Papilot.pl, Zeberka.pl, Supermamy.papilot.pl, CKM.pl i Autostuff.pl, a także przejął wszystkich dotychczas zatrudnionych pracowników wydawnictwa.
– Przez kilka ostatnich lat mimo wielkich starań i pracy na najwyższych obrotach wisiało nad nami piętno upadłości, które nie pozwalało nam funkcjonować w normalny sposób, nie dawało naszym reklamodawcom poczucia bezpieczeństwa współpracy – mówi Joanna Mroczkowska, dyrektorka operacyjna Marquard Media Polska.
– Już jako New Media Wave będziemy wprowadzać nowe formaty i rozwiązania sprzedażowe, których wdrożenia nie były dotychczas możliwe z powodu upadłości MMP. Jako butikowe wydawnictwo będziemy dalej stawiać na indywidualne podejście do klienta i oferty szyte na miarę. Przed nami bardzo ekscytujący czas pozytywnych zmian i powrotu na rynek, jako jeden z poważnych graczy w świecie digital – mówi Weronika Pachuta, szefowa sprzedaży.
Kiedy nadeszły trudne czasy
Marquard Media Polska powstał w 1992 r. i wydawał tytuły takie jak: “Playboy”, “CKM”, “Harper's Bazaar”,“Cosmopolitan”, “Joy”, “Express Wieczorny” i “Panią Domu”. Pod koniec 2019 r. spółka zaprzestała wydawania wszystkich swoich magazynów drukowanych, organizacji eventów i zwolniła 70% pracowników.
Kolejnym krokiem było rozpoczęcie postępowania sanacyjnego. Do porozumienia z wierzycielami jednak nie doszło. W listopadzie 2020 r. Sąd Rejonowy w Warszawie zdecydował o umorzeniu postępowania. Postępowanie upadłościowe Marquard Media Polska ogłoszono w kolejnym roku r. Spółkę sprzedano dopiero w drugim procesie. Cena wywoławcza wynosiła w nim 2,88 mln zł, przy czym oszacowana wartość rynkowa firmy wyniosła 3,84 mln zł.
Sprawdź także: Qemetica (Ciech) inwestuje w amerykański startup Maxterial. Spółka pozyskała ok. 8 mln dolarów
Zaklinacz AI. Czym zajmuje się Chief AI Officer?
Musi rozumieć sztuczną inteligencję, musi umieć ją wdrożyć i musi sprawić, by była dla firmy bezpieczna. Poznajcie Chief AI Officera.