Franczyza na obcasach

Franczyza coraz popularniejsza wśród kobiet
Franczyza coraz popularniejsza wśród kobiet, fot. Shutterstock
Coraz więcej kobiet decyduje się na założenie własnego przedsiębiorstwa w modelu franczyzy. Jest on dla nich bezpieczniejszy, mniej ryzykowny i łatwiej daje się pogodzić z życiem rodzinnym. A jednocześnie pozwala rozwinąć biznesowe skrzydła.

To zjawisko obserwujemy od wielu lat. W Polsce przybywa przedsiębiorczych kobiet, wzrastają też ich biznesowe aspiracje. W tej chwili prowadzą już w naszym kraju co trzecią firmę (33,4 proc.) i jest to wynik lepszy niż unijna średnia (31 proc.). Z raportu „Bizneswoman Roku: Polki chcą być przedsiębiorcze” przygotowanego przez Fundację Sukcesu Pisanego Szminką, aż 68  proc. polskich kobiet chciałoby założyć własne przedsiębiorstwo, a jedna czwarta marzy o budowaniu firmy na skalę globalną.

Dlaczego zatem wciąż w biznesie dominują mężczyźni? Bo Polkom ciągle jest trudniej pogodzić obowiązki zawodowe i rodzinne. Jak pokazują statystyki, tymi ostatnimi są one ciągle obciążone znacznie bardziej niż mężczyźni. Ponadto – jak wynika z badań – przed otwieraniem własnego interesu powstrzymuje je obawa przed brakiem pomysłów, finansów oraz zbyt mała pewność siebie. Mimo to, coraz więcej kobiet założenie własnej działalności gospodarczej traktuje jak kolejny krok na drodze zawodowej kariery, po etapie pracy w innej firmie lub instytucji. Spowodowane jest to chęcią pracy na swoim oraz dążeniem do rozwoju zawodowego. – Panie coraz lepiej radzą sobie z zarządzaniem swoimi finansami, a nadwyżki kapitałowe z sukcesem lokują. Nie każda kobieta jednak ma poczucie spełnienia zawodowego, obserwując wykresy akcji lub analizując wskaźniki rentowności przedsiębiorstw. W takiej sytuacji być może warto pomyśleć o alternatywach, a w szczególności o inwestycji we własną firmę – uważa dr Anna Smolińska, ekonomistka, inwestorka, autorka...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 3/2023 (90)

Więcej możesz przeczytać w 3/2023 (90) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ