Foodtruck, laweta, a nawet koniowóz na abonament. Carsmile zapowiada nową usługę

carsmile
Fot. materiały prasowe
Carsmile chce stworzyć pierwszy na świecie salon, w którym kilkoma kliknięciami zamówisz foodtrucka, lawetę, a nawet koniowóz. Po kilku miesiącach od wejścia w struktury międzynarodowej Grupy OLX, polska firma zapowiada uruchomienie nowej platformy, nowej linii biznesowej i nowej marki dedykowanej profesjonalistom.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Nowa platforma będzie nazywać się Carsmile PRO. To skrót od słowa „profesjonaliści”. Celem jest stworzenie serwisu internetowego, który umożliwi skonfigurowanie samochodu dostawczego dopasowanego do specyfiki działalności, jaką prowadzi użytkownik. – „Dostawczaki” to zupełnie inny rynek niż samochody osobowe, w przypadku których stawiamy w Carsmile na oferowanie gotowych modeli niż na indywidualną konfigurację. Samochód dostawczy wymaga zindywidualizowanego podejścia, aby spełniał on swoją rolę w konkretnym biznesie. Inny samochód jest potrzebny do przewożenia mrożonek, inny do transportu i załadunku materiałów budowalnych, a jeszcze inny do przyrządzania gorących posiłków – mówi Michał Knitter, wiceprezes Carsmile, odpowiedzialny za stworzenie i rozwój platformy Carsmile PRO.

Rewolucja w motoryzacji?

Carsmile ma ambicję, by zrewolucjonizować sposób sprzedaży samochodów dostawczych. – Chcemy dać użytkownikom możliwość wyboru odpowiednich funkcji pojazdu na naszej nowej platformie, przez smartfona lub na laptopie. Zaoferujemy możliwość zamówienia kilkoma kliknięciami specjalistycznego samochodu. To może być laweta, foodtruck, a nawet koniowóz – zapowiada Knitter. I dodaje: - W autach dostawczych nie liczy się kolor, rodzaj tapicerki, wzór felg, isofix czy typ reflektorów. Tu kluczowa jest moc silnika, wielkość przestrzeni załadunkowej, rodzaj ogrzewania i chłodzenia czy sposób otwierania drzwi.

Samochody dostawcze ciągną rynek

Rynek samochodów dostawczych jest rozpędzony. Według danych Samaru, w lutym zarejestrowano w Polsce 5,8 tys. aut dostawczych o masie do 3,5 t, o jedną czwartą więcej niż w styczniu i o jedną czwartą więcej niż przed rokiem. Również Carsmile aż czterokrotnie zwiększył liczbę sprzedanych samochodów dostawczych. Co ciekawe, 66 proc. umów miało formę abonamentu, a tylko 34 proc. leasingu.

Platforma Carsmile działa od czerwca 2018 roku. Od tego czasu sprzedała łącznie prawie 4000 nowych samochodów, z czego rekordową liczbę prawie 2000 umów zawarła w pandemicznym roku 2020, w którym rynek nowych aut w Polsce skurczył się o niemal jedną czwartą. Firma oferuje długoterminowy wynajem (abonamenty) oraz leasing. Jej klientami są małe firmy oraz osoby prywatne. Na platformie widocznych jest ok. 1200 nowych samochodów większości marek motoryzacyjnych.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ