Ewa Chodakowska udostępnia Fitual. Aplikacja umożliwi wstęp do europejskich siłowni

Rozwiązanie dla cyfrowych nomadów (i nie tylko)
Fitual stworzył aplikację mającą odpowiadać na potrzeby nowoczesnego człowieka, który dużo podróżując, chce zachować swój rytm treningowy. Pozwala ona na znalezienie różnych siłowni w pobliżu miejsca pobytu, porównanie ich ofert i wykupienie w wybranej lokalizacji jednorazowego wejścia – zarówno w kraju, jak i zagranicą. Odbiorcami rozwiązania są osoby często będące w podróżach służbowych, przeprowadzające się na krótko do innego miejsca, studenci na wymianie zagranicznej i wszyscy, którzy chcą potrenować, znajdując się w obcym mieście.
Użytkownik loguje się do aplikacji i wyszukuje w niej siłownie znajdujące się najbliżej jego lokalizacji. Może on porównywać ich oferty i wybrać obiekt najbardziej odpowiadający jego preferencjom. Jeśli zdecyduje się na zakup jednorazowego wejścia, wystarczy, że wygeneruje w aplikacji jednorazowy kod, który następnie okaże w recepcji siłowni i zapłaci za wstęp. I na tym cały proces się kończy.
– Naszym celem było maksymalne ułatwienie dostępu do siłowni tym, którzy nie chcą rezygnować z treningów podczas podróży. Dla wielu osób ważne jest utrzymanie rutyny treningowej, którą zwykle buduje się dłuższy czas. Tymczasem wyjazd może popsuć takie plany, szczególnie jeśli nie zna się dobrze miasta i obiektów sportowych w okolicy. Dodatkowo sprawę utrudnia fakt, że w niektórych krajach wiele siłowni nie oferuje wejść jednorazowych. Aplikacja Fitual stanowi rozwiązanie tego problemu – mówi Paweł Kiełkowski, CEO Fituala.
Od konkursu do globalnej ekspansji
Startup powstał we współpracy BeBio z grupą studentów z Akademii Leona Koźmińskiego. Firma, należąca do Ewy Chodakowskiej i Lefterisa Kavoukisa zorganizowała na uczelni konkurs, w którym zadanie polegało na znalezieniu kreatywnych sposobów na zachęcenie ludzi do aktywności fizycznej. W twórcach nagrodzonej pracy dostrzeżono duży potencjał i zaproponowano im kooperację, mającą na celu utworzenie nowego produktu w branży fitness, trafiającego do zupełnie nowej niszy.
Model biznesowy obrany przez Fitual opiera się na współpracy z licznymi siłowniami i obiektami sportowymi. W jej ramach zyskują one dostęp do zupełnie nowej grupy klientów. Natomiast użytkownicy aplikacji Fitual dzięki poszerzaniu przez startup sieci obiektów partnerskich mają do wyboru więcej lokalizacji, do których mogą wykupić wejście jednorazowe.
Fitual jest naturalnym przedłużeniem działalności BeBio, trafiającej z ofertą do aktywnych osób, prowadzących zdrowy tryb życia. Aktualnie firma ma w swojej ofercie catering dietetyczny i plany dietetyczne, platformę online do treningów, zdrowe przekąski, kosmetyki naturalne, stroje kąpielowe, perfumy i wyjazdy treningowe. Nowa gałąź działalności jest wejściem w kolejny segment rynku fitness i daje duże możliwości w zakresie ekspansji biznesowej. Obecnie Fitual ma obiekty partnerskie w 16 państwach europejskich, a celem jest obecność we wszystkich krajach na kontynencie, szczególnie w miastach o dużym ruchu turystycznym. Startup w dalszych planach ma także wejście na rynki Azji i Stanów Zjednoczonych.