E-kantory: tu rządzą fintechy

Fot. Shutterstock
Fot. Shutterstock 2
Import, eksport czy zwykła zagraniczna delegacja – wszystko to wymaga wymiany walut. Dziś można wygodnie skorzystać z usług e-kantorów, które prześcigają się, by zadowolić klienta, i jeszcze nie powiedziały tu ostatniego słowa.

Chicago Bulls to koszykarski klub legenda. Zatrudniał zawodnika wszech czasów Michaela Jordana, sześć razy zdobywał mistrzostwo NBA, a jego pierwszym globalnym partnerem biznesowym jest Cinkciarz.pl. Nie, to nie pomyłka. E-kantor z Polski (a dziś grupa kapitałowa i portal finansowy), jako pierwsza firma z Europy, trafił w 2015 r. do rodziny „Byków” i to aż na siedem lat. O takim wsparciu dla marki wielu może tylko pomarzyć. Świadczy o globalnych aspiracjach i możliwościach zielonogórskiego fintechu i nie ma się czemu dziwić: rynek kantorów internetowych narodził się u nas w 2010 r., a dzisiaj obraca się na nim ok. 40 mld zł rocznie. Przy czym prym wiodą dwie firmy: Cinkciarz.pl (14,3 mld zł w 2016 r.)   i CurrencyOne (14,5 mld), do której należą InternetowyKantor.pl i Walutomat.pl.

W zasadzie oligopol

Jakub Kowalak, właściciel porównywarek kursów walutowych Strefawalut.pl (najstarsza w kraju) i Kantorbox.pl, szacuje, że w Polsce działa dziś jakieś 50 e-kantorów, przy czym część ich właścicieli rozwinęła po kilka marek równolegle, licząc, że i tak przyciągną szerszą klientelę, inni zaś przejmowali konkurentów. Oprócz już wymienionych, na rynku liczą się jeszcze dwaj gracze, tym razem należący do banków: AliorKantor i Rkantor (Raiffeisen Polbank). Pozostali uczestnicy mają w nim niewielkie udziały. – Co ciekawe, obroty liderów tego rynku są już większe niż...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 2/2018 (29)

Więcej możesz przeczytać w 2/2018 (29) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie