Duże zmiany w Xtreme Fitness. Łukasz Dojka w nowej roli
Łukasz Dojka, fot. mat. prasoweJak deklarują przedstawiciele firmy, ostatnie tygodnie przyniosły spore zmiany w sieci. Po pierwsze otwarto sześć nowych klubów, a po drugie w Xtreme Fitness doszło do zmian personalnych.
Łukasz Dojka był bohaterem okładki jednego z numerów My Company Polska w 2020 roku. Przeczytaj wywiad, jaki wówczas przeprowadziliśmy.
James Cotton nowym CEO w Xtreme Fitness
Kluczowa zmiana wiąże się z awansem Jamesa Cottona, dotychczasowego dyrektora ds. rozwoju biznesu, na stanowisko CEO Xtreme Fitness Gyms. Zastępuje on w tej roli założyciela sieci Łukasza Dojkę, który pozostanie prezesem zarządu spółki oraz będzie rozwijać format Xtreme Kids.
James Cotton to ekspert ds. franczyzy. Dołączył do Xtreme Fitness Gyms w październiku 2022 r. Pochodzi z Wielkiej Brytanii, gdzie przez 20 lat tworzył i realizował strategie dla kilku operatorów franczyzowych w branży fitness. Stworzył m.in. sieć Anytime Fitness od 0 do 150 lokalizacji. W swojej nowej roli, którą objął 1 stycznia 2024 r., skupia się przede wszystkim na tworzeniu strategii rozwoju firmy, która obejmie dalszą ekspansję sieci w kraju i poza Polską, m.in. w Czechach, Rumunii czy na Węgrzech.
- Tempo rozwoju sieci od samego początku jej istnienia jest imponująco szybkie, a stawiane cele coraz ambitniejsze. Jesteśmy w momencie, w którym śmiało możemy nazywać się liderem polskiego rynku franczyzy fitness i ruszać w drogę po więcej. Moim zadaniem jest jeszcze silniejsze ugruntowanie naszej pozycji w Polsce, a następnie ekspansja zagraniczna. Podejmuję się tego wyzwania, z jednej strony z dużą ekscytacją, a z drugiej z głębokim przekonaniem, że bazując na tak solidnych fundamentach – sprawdzonym modelu franczyzowym oraz odważnym i profesjonalnym zespole – nasze szanse na sukces są ogromne – mówi James Cotton, CEO Xtreme Fitness Gyms.
Nowe plany dla Xtreme Fitness
Jak tłumaczy Łukasz Dojka, założyciel marki, skala jaką przybiera sieć – a tym bardziej jaką planuje osiągnąć – wymaga rozbudowy zespołu i jego reorganizacji. W jej wyniku, pozostaje chairmanem sieci oraz CEO Xtreme Kids.
- Wierzę, że połączenie naszego lokalnego doświadczenia z bogatym doświadczeniem zagranicznym Jamesa będzie kluczem do dalszego silnego rozwoju oraz osiągnięcia celów krajowej i zagranicznej ekspansji. Razem tworzymy coś wyjątkowego. James kierował już wielkoformatowymi projektami na rynku brytyjskim, który jest dużo bardziej konkurencyjnym niż polski, i osiągał świetne wyniki. Powierzam mu więc zarządzanie Xtreme Fitness Gyms, aby samemu skupić się na naszym koncepcie Xtreme Kids, tak by wspierać budowanie zdrowych nawyków dzieci i całych rodzin – wyjaśnia Łukasz Dojka. Jest to format przeznaczony dla dzieci – od tych najmłodszych do nastolatków do 14 r.ż. Przyświeca mu cel aktywacji najmłodszego pokolenia i kształtowania w nim zdrowych nawyków. Kluby Xtreme Kids zapewnią dzieciom, ich rodzicom i opiekunom wygodne oraz bezpieczne miejsce do aktywnej zabawy i jakościowego spędzenia razem czasu wolnego.
Nowe twarze w firmie
Od stycznia 2024 r. w strukturach managerskich Xtreme Fitness Gyms pojawiły się nowe osoby, stanowiska oraz działy. Szymon Okrojek został dyrektorem operacyjnym. Jest specjalistą z 12-letnim doświadczeniem managerskim, w tym z 8-letnim w branży fitness. W przeszłości z sukcesami zarządzał klubami takich sieci jak Jatomi Fitness, LOOP Fitness czy Zdrofit. W Xtreme Fitness Gyms dowodzi klubami własnymi marki, nadzoruje działalność klubów franczyzowych oraz pracę działów: przedsprzedaży, marketingu konsumenckiego, IT oraz technicznego.
Piotr Ganowicz przeszedł z funkcji COO Xtreme Fitness Gyms na stanowisko Chief of Staff. Od stycznia koordynuje współpracę między wszystkimi działami w firmie, wspiera je we wzroście i skutecznej realizacji założonych celów. Zajmuje się także planowaniem rozwoju pracowników, polityką wynagrodzeń i benefitów oraz szkoleniami dla pracowników i franczyzobiorców. Ponadto angażuje się w projekty strategiczne budujące siłę i rentowność marki. Piotr Ganowicz wywodzi się z sektora bankowości – zarządzał centrami korporacyjnymi Citi Handlowy oraz Banku Santander.
W związku z rozwojem marki dotychczasowy dział marketingu został podzielony na dwie specjalizacje – komórkę dedykowaną franczyzie, pozostającą pod kierownictwem dyrektora działu marketingu Marcina Nowaka od stycznia odpowiedzialnego również za realizację strategii PR – oraz komórkę dedykowaną konsumentowi, którą pokieruje Marcin Polanowicz. Marcin Polanowicz obejmuje funkcję managera marketingu konsumenckiego. Dołącza do Xtreme Fitness Gyms z 12-letnim doświadczeniem jako copywriter i content manager, realizując się w obszarach CM, SEO, SM, PPC, UX. Ma na swoim koncie projekty doceniane branżowymi nagrodami (m.in. dla Castorama Polska), generujące milionowe przychody (dla eobuwie.pl/MODIVO) oraz zorientowane na tworzenie i optymalizację procesów.
Historia Xtreme Fitness Gyms
Xtreme Fitness Gyms to rozwijająca się sieć siłowni i klubów fitness oparta na autorskim modelu franczyzowym. Jej założycielem i CEO jest Łukasz Dojka, który swój pierwszy klub otworzył w Tarnowie w 2012 r. Obecnie sieć zrzesza pod swoim szyldem 60 obiektów w całej Polsce prowadzone przez kilkudziesięciu franczyzobiorców. Jej celem jest 227 rentownych klubów
do końca 2027r.