Dell Technologies Forum. Przyszłość AI w labiryncie innowacji
Forum było doskonałą okazją do podsumowania osiągnięć i zaprezentowania, jak wiele zmieniło się w świecie technologii. / fot. mat. pras.z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 11/2024 (110)
Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!
Dell Technologies Forum udowadnia, że w Polsce jest możliwe tworzenie tak dynamicznie rozwijającej się technologii jak sztuczna inteligencja. Dell pokazuje, że w tej dziedzinie zamiast ścigać gigantów i kroczyć po wyznaczonych przez nich ścieżkach, należy znaleźć własną, przemyślaną drogę, która prowadzi do projektowania konkurencyjnych rozwiązań odpowiadających na potrzeby klientów. Dzięki temu Dell, a wraz z nim setki polskich firm IT w roli partnerów tworzących najnowocześniejsze technologie, bierze udział w rewolucji AI, która, jak zaznaczał Dariusz Piotrowski, dyrektor zarządzający Dell Technologies Polska, „wywróciła stolik w świecie technologii”.
Obok sztucznej inteligencji podczas forum mocno wybrzmiała wizja „Future made in Poland”. – Głęboko wierzymy w tę ideę i chcemy ją realizować - mówił Dariusz Piotrowski. – „Future made in Poland” jest możliwa dzięki temu, że przyciągamy nowoczesne rozwiązania i tworzymy wspólnie nowe technologie wokół AI, wykorzystywane w naszych produktach na całym świecie – dodał. Przypomniał też, że serwery Della produkowane w łódzkiej fabryce zasiliły m.in. najszybszy superkomputer AI w Wielkiej Brytanii, który powstał na Uniwersytecie Cambridge.
– To jest cały ekosystem naszych partnerów, a także współpraca z ośrodkami naukowymi, m.in. z PCSS (Poznańskie Centrum Sieciowo-Superkomputerowe) czy Politechniką Wrocławską. Nad Wisłą jest mnóstwo ośrodków z olbrzymimi aspiracjami, a te mogą zostać zrealizowane, jeśli dobrze wykorzystamy potencjał ludzki. Tu, w Polsce, ludzie to największy kapitał. W Dell Technologies Polska wierzymy, że nasz kapitał ludzki jest jednym z najlepszych. A jak wskazuje badanie, które przeprowadziliśmy, to właśnie brak tego elementu, czyli innowacyjnie myślących pracowników, jest pierwszym i najważniejszym problemem przy tworzeniu AI. To pokazuje, że w zasadzie nie ma nic innego niż my sami, co może nas zatrzymać, żeby to właśnie przyszłość Polski, Europy i świata była też tworzona tutaj, nad Wisłą – podsumował Dariusz Piotrowski.
AI w labiryncie innowacji
Ponad 2,5 tys. uczestników konferencji Dell Technologies Forum (oraz ponad 2,6 tys. widzów online) mogło dowiedzieć się m.in., jak rozwiązania zintegrowane z AI są wykorzystywane do szczegółowej analizy danych i zwiększenia efektywności. Program obejmował profesjonalnie przygotowane sesje techniczne, panele dyskusyjne, debaty, warsztaty prowadzone przez ekspertów oraz prezentacje liderów świata technologii. Podczas wykładów podzielili się wiedzą i doświadczeniem, tworząc inspirującą atmosferę wśród uczestników.
Adrian McDonald, prezes Dell Technologies w regionie EMEA, podczas otwarcia konferencji zwrócił uwagę na fundamentalną rolę sztucznej inteligencji w kształtowaniu przyszłości biznesu. – AI zmienia sposób, w jaki pracujemy i żyjemy. Naszym celem jest dostarczenie rozwiązań, które przyspieszą innowacje w każdej organizacji – podkreślał. McDonald wskazał, że dane są fundamentem rewolucji AI, a klucz do sukcesu leży w minimalizowaniu opóźnień oraz zapewnieniu bezpieczeństwa poprzez umieszczanie AI blisko źródła danych. Dell Technologies stawia na otwarte, modułowe architektury, które wspierają szybkie wdrażanie nowych technologii, co pozwala na elastyczne dopasowanie AI do potrzeb klientów – od urządzeń lokalnych po ogromne centra danych.
Szczególną uwagę przyciągały stoiska partnerów Dell Technologies prezentujących swoje rozwiązania, m.in. firm ITPunkt, Advatech, Comtegra czy IBPM. Ta ostatnia przygotowała na wydarzenie specjalny awatar, wzorowany na prawdziwej postaci Marcina Morawskiego, szefa marketingu Della w Polsce. – Zapraszam do niezwykłej podróży przez labirynt innowacji, gdzie technologia spotyka się z przyszłością – mówił awatar, witając gości i zapowiadając dalsze atrakcje konferencji.
Forum, jak podkreślał Dariusz Piotrowski, ma być miejscem dialogu, wymiany myśli i koncepcji, służąc budowaniu wartościowych relacji biznesowych. Jak podkreślali uczestnicy, networking nabiera tutaj nowego wymiaru. To przede wszystkim spotkanie otwartych umysłów, które mogą nawzajem się inspirować i pogłębiać współpracę w tworzeniu technologicznej przyszłości Polski i świata. Także z tego powodu w spotkaniu wziął udział ambasador USA Mark Brzeziński, który zaznaczał, że Stany Zjednoczone są zaangażowane we współpracę z Polską, aby realizować wspólną wizję w zakresie technologii i innowacji. - W ten sposób wspólnie zwiększamy dobrobyt i zabezpieczamy obiecującą przyszłość dla naszych krajów – mówił.
Cyberbezpieczeństwo kluczową dziedziną IT
W gronie reprezentantów topowych polskich i międzynarodowych firm, przedstawicieli rządu czy świata nauki rozmawiano o inwestycjach w Polsce, transformującej roli AI, a także cyberbezpieczeństwie i jego roli dla państwa. Wydarzenie było okazją do omówienia związanych z tym wyzwań.
– Ponad 80 proc. firm według naszego badania Innovation Catalyst doświadczyło cyberataków w zeszłym roku – podkreślał Dariusz Piotrowski. - Budujcie państwo zabezpieczenia, twórzcie tzw. złote kopie w cyfrowych bunkrach, które mamy w naszym portfolio. Dbajcie o to, jakie firmy dostarczają wam rozwiązania. Również jeśli chodzi o łańcuch dostaw, bo ataki na łańcuchy dostaw są dziś jednymi z najbardziej skutecznych – doradzał słuchaczom.
Bezpieczne składowanie, klasyfikacja i wykorzystanie danych to podstawa w dążeniu do odporności na ataki hakerskie. Równie ważną kwestią w tej dziedzinie, którą niejednokrotnie poruszono w trakcie wydarzenia, jest bezpieczeństwa łańcucha dostaw. Dell współpracuje wyłącznie z zaufanymi dostawcami, dokładnie audytując dostawy komponentów i ich producentów.
– Proces produkcji jest monitorowany, a każda dostawa wyposażona w czujniki i GPS, co umożliwia jej śledzenie w czasie rzeczywistym. Dzięki temu Dell ma pewność, że produkty, takie jak serwery czy komputery, docierają do klientów w nienaruszonym stanie, z oryginalnym firmware’em i niezmienionymi komponentami – mówił Sebastian Antkiewicz, Senior CSG Manager Poland and Czech Republic, Dell Technologies.
30 lat Della w Polsce
Forum było doskonałą okazją do podsumowania osiągnięć i zaprezentowania, jak wiele zmieniło się w świecie technologii. Ponad trzy dekady temu powstało pierwsze biuro Della w Polsce, 16 lat temu ruszyła fabryka pod Łodzią, a w 2022 r. firma otworzyła nowoczesne centrum badawczo-rozwojowe.
– Jest to jeden z najszybciej rozwijających się działów Della w Polsce i pokazuje, że inwestycje nad Wisłą szybko się zwracają. Zachęcamy do podobnych inwestycji naszych partnerów. Współpracujemy przy tym z rządem i uczelniami. Te inwestycje są kluczowe, by zatrzymać talenty w Polsce i przekonać najzdolniejszych studentów, by zostali w ojczyźnie – podsumował dyrektor zarządzający Della.
Dell umożliwił także przetestowanie autorskich technologii w strefie EXPO, co pozwoliło na pogłębianie wiedzy o najnowszych rozwiązaniach AI osobom, które nie mają doświadczenia technologicznego. W tym sensie impreza wpisuje się w działania edukacyjne, tak potrzebne m.in. dla tworzenia warunków rozwoju technologii przyszłości wśród młodego pokolenia.
Dell skupia się na tworzeniu praktycznych, łatwych do wdrożenia rozwiązań, które pozwalają firmom czerpać korzyści z zaawansowanej sztucznej inteligencji.
– Dell dostarcza infrastrukturę od początku do końca, od laptopa inżynierskiego po gigantyczne centra danych. Nieważne, gdzie chcesz uruchomić AI – mamy dla ciebie gotowe rozwiązanie – mówił Wojciech Janusz, EMEA Data Science and AI Horizontal Lead w Dell Technologies. – Marka wykorzystuje istniejące technologie i dostarcza rozwiązania, które są praktyczne i dostosowane do specyficznych wymagań różnych branż. W efekcie Dell stawia na efektywność i optymalizację zasobów zamiast na kosztowną rywalizację w tworzeniu nowego sprzętu.
Dzięki temu Dell znajduje własną, unikalną drogę na konkurencyjnym rynku AI, umożliwiając firmom szybkie wdrożenia i optymalizację istniejących modeli bez potrzeby inwestowania w kosztowne badania nad nowym sprzętem. Oferuje szeroką gamę rozwiązań, dostosowanych do potrzeb firm każdej wielkości – także tych z sektora MSP.
Więcej możesz przeczytać w 11/2024 (110) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.