Ceny dalej w górę. Podrożeją produkty takich marek jak KitKat i Durex

Coraz wyższe ceny na rynku / Fot. Abi Schreider, U
Coraz wyższe ceny na rynku / Fot. Abi Schreider, Unsplash.com
Nestle, producent takich marek jak KitKat czy Nescafe, a także Reckitt Benckiser, stojący za m.in. markami Vanish czy Durex, informują, że ceny ich produktów wkrótce wzrosną jeszcze bardziej. Powodem rosnące koszty produkcji.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Można powiedzieć, że teraz padło na kawę, słodycze, proszki do prania i prezerwatywy. Mark Schneider, szef grupy spożywczej Nestle, powiedział, że można bezpiecznie założyć, iż ceny jeszcze wzrosną w tym roku. Dodał, że w firmie "nie ma miejsca, które byłoby zwolnione z inflacji". 

Zobacz: Rynek Steam

Podobne oświadczenie wydała Reckitt Benckiser, którą można kojarzyć m.in. z proszków do prania Vanish, ale też z prezerwatyw Durex. Laxman Narasimhan, dyrektor generalny, przyznał, że koszty wzrosły o 11% w 2021 r., ale nie oznacza to wzrostu cen o taki sam procent, ponieważ firma ma sposoby na złagodzenie i zarządzanie cenami. "Dbamy o konkurencyjność naszych marek" - zdradził w czasie telekonferencji. 

A koszy rosną w zasadzie wszędzie - od ropy naftowej i plastiku, po koszty transportu i płac.

Nestle  przyznała, że podniosła już ceny o 3,1% w czwartym kwartale fiskalnym, aby zrównoważyć rosnące koszty operacyjne. "Bezpiecznie można jednak przyjąć, że wzrost kosztów w 2022 r. będzie wyższy niż w 2021 r., co będziemy musieli uwzględnić w cenach" - tłumaczył Schneider. 

Już od paru miesięcy firmy produkujące dobra konsumpcyjne ostrzegają, że podwyżki cen produktów są nieuniknione z powodu rosnących kosztów surowców, energii i pracy. Niestety odbija się to na konsumentach i powoduje presję na gospodarstwa domowe - szczególnie te, które już teraz borykają się ze zbyt dużymi opłatami i wydatkami. 

Inspiracje: Bruce Lee

Analitycy rynkowi przestrzegają, że konsumenci nie będą w stanie wytrzymać wzrostu cen i mniej więcej od kwietnia zaczną kupować mniej popularnych produktów i/lub zamienią je na tańsze opcje. W związku z tym firmy oferujące znane marki staną w obliczu ryzyka, że będą musiały obniżać ceny tylko po to, aby utrzymać wielkość sprzedaży i przywiązanie do marek poszczególnych osób.