Biznes i WOŚP: rekordowe wsparcie firm podczas 31. Finału

wośp
Fot. shutterstock.
31. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, jak co roku porwał Polaków do zbiórki na rzecz osób potrzebujących. Lekcję solidarności społecznej odrobił także biznes przedsiębiorstwa wsparły zbiórkę rekordowymi wpłatami. Oto podsumowanie działań największych firm działających w Polsce.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

- Zakończyliśmy Finał deklarowaną kwotą 154 606 764 złote. A kwota zaksięgowana już na koncie Fundacji to 22 625 503 złote – przekazał Jurek Owsiak podczas konferencji prasowej po oficjalnym zakończeniu 31 Finału WOŚP.

Jednak ostateczna kwota, jak pokazały poprzednie lata, będzie prawdopodobnie znacznie wyższa w związku z trwającymi wciąż licytacjami.

Aukcje WOŚP na Allegro, eSkarbonki od Mastercard, zakup unikatowych serduszek NFT, wpłata gotówki w bankomatach Euronet, czy kliknięcie serduszka w aplikacji mobilnej mBanku – przykładów zaangażowania biznesu w akcję WOŚP jest naprawdę dużo.

Przedstawiamy głównie z nich i zachęcamy przedsiębiorców do przesyłania swoich podsumowań ze wsparcia działań orkiestry:

Biedronka

6 900 000 złotych – to kwota, którą zebrała w tym roku Biedronka i jej klienci podczas zbiórki na 31. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, którego sieć po raz kolejny została sponsorem głównym. Kwota, w skład której weszły dotacje od klientów oraz przychód ze sprzedaży biedronkowych czapek z emblematem Biedronki i czerwonym serduszkiem, wesprze w tym roku walkę z sepsą. Co ważne, tę kwotę klienci mogą jeszcze zwiększyć, bo w dalszym ciągu w sprzedaży jest właśnie czapka, która pomaga. Dalej można wspierać WOŚP, licytując w trwających do 12.02 aukcjach Biedronki.

Lidl Polska

Lidl Polska ogłosił wynik zbiórki w ramach 31. Finału WOŚP. Sieć już po raz 14. zagrała z Finałem WOŚP w słusznej sprawie, tym razem przekazując na cel zbiórki aż 4 mln zł! Od początku współpracy sieć wspólnie z klientami wsparła Fundację łączną kwotą ponad 43 mln zł.

Żabka

Po raz kolejny sieć Żabka umożliwia użytkownikom swojej aplikacji mobilnej zaangażowanie w działalność charytatywną. W tygodniu poprzedzającym 31. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy użytkownicy Żappki mieli możliwość wymiany zbieranych przez siebie podczas zakupów punktów lojalnościowych, tzw. żappsów, na cegiełki charytatywne. Równowartość kwoty przekazanych przez nich cegiełek zasili konto 31. Finału WOŚP.  

Wspierając 31. Finał WOŚP Żabka, oprócz możliwości przekazywania żappsów, zaproponowała też niecodzienną licytację. Fani sieci mogą wylicytować na platformie Allegro udział w spocie reklamowym oraz spędzić na planie zdjęciowym pełen atrakcji dzień z zespołem marketingu firmy. Licytacja potrwa do 5 lutego br. i jest dostępna na stronie: https://allegro.pl/oferta/zabka-udzial-w-spocie-reklamowym-13143954544. Jak co roku z WOŚP grali także jej franczyzobiorcy, umożliwiając zbiórkę datków do puszek w ponad 9000 sklepach w całej Polsce.

Play

W ostatnią niedzielę stycznia Play kolejny raz przyłączył się do gry i wspiera Finał WOŚP swoimi działaniami. Co w tym roku przygotował fioletowy operator?

Dobrze znana wszystkim klientom aplikacja Play24 do zarządzania kontem zmieniła się w aplikację do pomagania! Jest to możliwe, ponieważ każde doładowanie i każda faktura opłacona przez aplikację to dodatkowe pieniądze przekazywane na tegoroczny cel Finału. Oczywiście pełna kwota doładowania trafia na konto klienta, a do opłaconej w ten sposób faktury nie są doliczane dodatkowe kwoty – operator za każde takie przekazuje pieniądze na szczytne cele.

Złote karty SIM i licytacje

Dużym zainteresowaniem cieszyła się niezmiennie Licytacja Najbardziej Hojnych Darczyńców, na którą Play przygotował 100 złotych kart SIM. Na każdej znajdują się elementy pokryte złotem oraz złoty numer, z którego będą mogli korzystać zwycięzcy.
Poza tym Play wsparł wolontariuszy WOŚP polarowym kominem i smyczami, do których przypinali swoje identyfikatory. W salonach Play i UPC znalazły się też specjalne puszki do zbierania datków.

Dla wszystkich chętnych uruchomiony został też SMS charytatywny na rzecz 31. Finału WOŚP. Wysyłając SMS o treści SERCE pod numer 75 565 (koszt 5 zł + VAT) można przekazać środki na rzecz Orkiestry. Ten sposób zbiórki działa do 14 lutego.

Mastercard

Mastercard już po raz 11 wspiera WOŚP, ponownie udostępniając eSkarbonki i prowadząc akcję na Twitterze #MastercardGraZWOŚP.
 
Wirtualne puszki dostarczone przez Mastercard, umożliwiają prowadzenie zbiórki na odległość, pozwalają darczyńcom na łatwy i wygodny sposób przekazania datków. Dzielenie się linkiem do własnej eSkarbonki z prośbą o wsparcie jest też dobrą okazją do odnowienia znajomości, odezwania się do przyjaciół, z którymi dawno nie mieliśmy okazji rozmawiać.

Lavazza

Lavazza, znana włoska firma kawowa, podążając wytyczoną przed laty ścieżką zrównoważonego rozwoju, kontynuuje współpracę jako sponsor Finału WOŚP. W związku z 31. finałem marka zaplanowała szereg aktywności, w tym specjalny konkurs pod hasłem „Razem rozgrzewamy serca”, którego główną nagrodą był udział w Finale WOŚP w Warszawie! Ponadto, każdy uczestnik miał możliwość wsparcia zbiórki już w momencie rejestracji na konkurs.

Do wygrania były też 3 profesjonalne kursy Barista Basic w warszawskim Centrum Treningowym Lavazza prowadzonym przez głównego trenera Lavazza w Polsce Arkadiusza Domurada.

UPS Polska

UPS Polska już po 16-ty wspiera Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy - na tegoroczną aukcję firma kurierska przekazała specjalną nagrodę, która zachwyci miłośników lotnictwa – wizytę w samolocie transportowym Boeing 767. Zwycięzca licytacji, wraz z osobą towarzyszącą, będzie miał okazję zobaczyć jak przebiega operacja rozładunku samolotu transportowego, wejść na jego pokład oraz obejrzeć wnętrze. Na wycieczkę, która odbędzie się późną wiosną na lotnisku Fryderyka Chopina w Warszawie, zapraszają przedstawiciele firmy UPS, do której należy Boeing 767.

W listopadzie 2022 r. Fundacja UPS przekazała Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy ponad 615 tys. zł dofinansowania na zakup karetki dla ukraińskiego miasta Charków.

SPAR

Sieć SPAR po raz kolejny zaangażowała się we wsparcie Fundacji Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy (WOŚP). SPAR został oficjalnym Sztabem Skarbon Stacjonarnych akcji podczas 31. Finału WOŚP.  Sklepy sieci zbierały datki do specjalnych puszek otrzymanych od WOŚP.

Bidcar i Volkswagen

Bidcar.pl wystawił na licytację auto Volkswagen Polo Harlekin. Volkswagen wsparł akcję komunikacyjnie. Model został podpisany przez Jurka Owsiaka. Cała wylicytowana kwota przeszło 22 tysiące złotych za Harlekina oraz prowizja trafią na konto Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

CDRL

Spółka podjęła współpracę z Jurkiem Owsiakiem, który w ramach kampanii pod hasłem „Pomaganie jest dziecinne proste” zaprojektował dla Coccodrillo wyjątkowe nadruki na koszulki. Dochód z ich sprzedaży CDRL przeznaczy na wsparcie WOŚP.

Czytaj dalej: Styl, życie i hajs. Jak robić miliony na streetwearze? Nowy numer My Company Polska

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ