Authologic z nowym produktem uszytym pod branżę crypto i nagrodą Celo Camp

Authologic
Authologic, fot. materiały prasowe
Authologic - rozwijający platformę agregującą i koordynującą metody weryfikacji - uruchomił nowy produkt dla branży crypto. Rozwiązanie już doczekało się nagrody w kategorii Financial Inclusion przyznanej przez Celo Camp - prestiżowy akcelerator blockchain.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Rozwiązanie znacznie przyspiesza weryfikację i obniża koszty KYC dzięki bezpiecznemu dowiązaniu danych klienta do jego portfela crypto i umożliwieniu przekazywania tych danych do firm znajdujących się w ekosystemie Authologic.

Po przejściu po raz pierwszy procesu weryfikacji tożsamości za pomocą jednej z dostępnych na platformie i wybranej przez klienta metody, przy kolejnym procesie weryfikacji, klient - korzystając z tych danych - może w ciągu kilku sekund potwierdzić swoją tożsamość (reusable KYC).

- Stworzyliśmy produkt bazujący na naszym podstawowym rozwiązaniu, ale dający nowe możliwości światu crypto. Przy zachowaniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa, dążymy do tego, by cały proces był jak najprostszy - zarówno dla użytkowników, jak i firm korzystających z naszych usług. Dzięki temu nie tylko przyspieszamy weryfikację, ale także zmniejszamy koszty - mówi Jarosław Sygitowicz z Authologic.

- Rezultat naszej pracy jest bardzo istotny również z perspektywy prawnej. Unia Europejska prawdopodobnie wprowadzi szczegółowe restrykcje dotyczące zakładania walletów. Wtedy odpowiednia procedura KYC będzie koniecznością - dodaje Krzysztof Klimczak z Authologic.

Inspiracje: Olga Malinkiewicz

Platforma agreguje metody umożliwiające dynamiczną weryfikację poprzez dane bankowe, dokumenty cyfrowe i dane biometryczne. Authologic działa w ponad 200 krajach, obsługując ponad 3800 dostawców weryfikacji tożsamości.

Klientami firmy są między innymi Siepomaga.pl, Santander Leasing, TU Europa, Medicept, TerraLand.io, czy Starfunds.

Nagroda Celo Camp i ogromny potencjał branży crypto

Nowy produkt jest efektem prac związanych z uczestnictwem w Celo Camp - akceleratorze blockchain dla startupów. Został on uruchomiony przez przedsiębiorców zafascynowanych potencjałem globalnej integracji finansowej i możliwością powszechnego wprowadzenia cyfrowego pieniądza.

W ostatnich dniach Authologic otrzymał nagrodę Celo Innovation Awards w kategorii Financial Inclusion.

- Do programu zgłoszono prawie 400 aplikacji z ponad 75 krajów. Znalezienie się w wąskim gronie nagrodzonych wiąże się nie tylko z nagrodą finansową, ale przede wszystkim z możliwością rozszerzenia zakresu naszego działania. W trakcie udziału w akceleratorze zbudowaliśmy gotowy produkt uszyty pod branżę crypto. Wspierali nas mentorzy akceleratora, których doświadczenie było dla nas bezcenne - wskazuje Sygitowicz. I dodaje: - Nawiązaliśmy relacje z licznymi firmami z ekosystemu crypto i jesteśmy w trakcie rozmów z innymi finalistami. W branży crypto jest bardzo duże zapotrzebowanie na nasze rozwiązanie. Widzimy w niej ogromny potencjał ze względu na globalny charakter większości projektów

W zeszłym roku Authologic dostał się do prestiżowego Y Combinator, dzięki czemu założyciele mogli przyjrzeć się funkcjonowaniu najważniejszych firm z Doliny Krzemowej.

ZOBACZ RÓWNIEŻ