Authologic z nowym produktem uszytym pod branżę crypto i nagrodą Celo Camp
Authologic, fot. materiały prasoweRozwiązanie znacznie przyspiesza weryfikację i obniża koszty KYC dzięki bezpiecznemu dowiązaniu danych klienta do jego portfela crypto i umożliwieniu przekazywania tych danych do firm znajdujących się w ekosystemie Authologic.
Po przejściu po raz pierwszy procesu weryfikacji tożsamości za pomocą jednej z dostępnych na platformie i wybranej przez klienta metody, przy kolejnym procesie weryfikacji, klient - korzystając z tych danych - może w ciągu kilku sekund potwierdzić swoją tożsamość (reusable KYC).
- Stworzyliśmy produkt bazujący na naszym podstawowym rozwiązaniu, ale dający nowe możliwości światu crypto. Przy zachowaniu najwyższego poziomu bezpieczeństwa, dążymy do tego, by cały proces był jak najprostszy - zarówno dla użytkowników, jak i firm korzystających z naszych usług. Dzięki temu nie tylko przyspieszamy weryfikację, ale także zmniejszamy koszty - mówi Jarosław Sygitowicz z Authologic.
- Rezultat naszej pracy jest bardzo istotny również z perspektywy prawnej. Unia Europejska prawdopodobnie wprowadzi szczegółowe restrykcje dotyczące zakładania walletów. Wtedy odpowiednia procedura KYC będzie koniecznością - dodaje Krzysztof Klimczak z Authologic.
Inspiracje: Olga Malinkiewicz
Platforma agreguje metody umożliwiające dynamiczną weryfikację poprzez dane bankowe, dokumenty cyfrowe i dane biometryczne. Authologic działa w ponad 200 krajach, obsługując ponad 3800 dostawców weryfikacji tożsamości.
Klientami firmy są między innymi Siepomaga.pl, Santander Leasing, TU Europa, Medicept, TerraLand.io, czy Starfunds.
Nagroda Celo Camp i ogromny potencjał branży crypto
Nowy produkt jest efektem prac związanych z uczestnictwem w Celo Camp - akceleratorze blockchain dla startupów. Został on uruchomiony przez przedsiębiorców zafascynowanych potencjałem globalnej integracji finansowej i możliwością powszechnego wprowadzenia cyfrowego pieniądza.
W ostatnich dniach Authologic otrzymał nagrodę Celo Innovation Awards w kategorii Financial Inclusion.
- Do programu zgłoszono prawie 400 aplikacji z ponad 75 krajów. Znalezienie się w wąskim gronie nagrodzonych wiąże się nie tylko z nagrodą finansową, ale przede wszystkim z możliwością rozszerzenia zakresu naszego działania. W trakcie udziału w akceleratorze zbudowaliśmy gotowy produkt uszyty pod branżę crypto. Wspierali nas mentorzy akceleratora, których doświadczenie było dla nas bezcenne - wskazuje Sygitowicz. I dodaje: - Nawiązaliśmy relacje z licznymi firmami z ekosystemu crypto i jesteśmy w trakcie rozmów z innymi finalistami. W branży crypto jest bardzo duże zapotrzebowanie na nasze rozwiązanie. Widzimy w niej ogromny potencjał ze względu na globalny charakter większości projektów
W zeszłym roku Authologic dostał się do prestiżowego Y Combinator, dzięki czemu założyciele mogli przyjrzeć się funkcjonowaniu najważniejszych firm z Doliny Krzemowej.