5 firm na 5 lat My Company Polska

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe
Pogromcy kryzysów, twórcy małych imperiów odzieżowych, specjaliści od szyb i e-learningu oraz mistrzowie sprzedaży. Przez pięć lat opisaliśmy setki firm. Dziś wracamy do tych, o których pisaliśmy w pierwszych numerach.

Na początek trochę liczb. W 2008 r. w Polsce było 1,79 mln firm. W 2015 r. – już 1,91 mln. Trzy lata później (najświeższe dostępne dane) –2,15 mln. Z tego aż 99,8 proc. przedsiębiorstw to firmy z sektora MSP. Ich udział w tworzeniu PKB całego kraju wynosi ponad 72 proc. Pracuje w nich niemal 7 mln osób, a ich roczne przychody (w 2018 r.) to niemal 5 mld zł. I choć kryzys, trochę zmienił te liczby, to jednak małe i średnie firmy są dziś sercem polskiej gospodarki.

Dokładnie pięć lat temu w punktach sprzedaży ukazał się pierwszy numer miesięcznika „My Company Polska”. W ciągu tych lat opisaliśmy setki historii startupów, średnich i dużych firm. Zajrzeliśmy za kulisy wielkich branżowych potyczek oraz rozmawialiśmy z ludźmi o trendach, jakie czekają na nas w przyszłości. Dziś wracamy do firm, które pojawiły się na łamach pierwszych numerów naszego miesięcznika. Sprawdzamy co się u nich zmieniło, czy udało im się zrealizować plany i podbić świat.

Fantazja + Energia = Sukces

Jakub Chmielniak był bohaterem czwartego numeru „My Company Polska”. Był wtedy dwudziestokilkulatkiem, który uruchomił markę odzieżową Mr. Gugu & Miss Go. Firma postawiła na unikalne kolekcje kolorowych ubrań. 

„Twórca marki wspomina swe początkowe obawy. Startując, nie...

 

Ten artykuł jest dostępny
tylko dla zalogowanych

Zaloguj się Zarejestruj

Kontakt

My Company Polska wydanie 10/2020 (61)

Więcej możesz przeczytać w 10/2020 (61) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ