400 sklepów Świata Prasy. Będą kolejne akwizycje
Fot. shutterstock.Świat Prasy to znana i ceniona sieć salonów prasowych, która specjalizuje się w sprzedaży prasy, książek oraz wyrobów tytoniowych. Firma koncentruje się na rozwijaniu organicznych możliwości wzrostu, aktywnie poszukując atrakcyjnych lokalizacji handlowych o powierzchni do 60 mkw. Jednocześnie firma przeprowadziła już wiele udanych przejęć i ma zamiar kontynuować strategię akwizycji w celu wzmocnienia swojej pozycji na rynku saloników prasowych - zapowiada portal wiadomoscihandlowe.pl.
Imperium podgrzewanego tytoniu
Ciekawym elementem działalności Świata Prasy jest zarządzanie 160 sklepami marki IQOS, które są właścicielem innowacyjnych, bezdymnych wyrobów tytoniowych. Sklepy IQOS, znane również jako butiki i wyspy IQOS, są obecne we wszystkich największych galeriach handlowych w Polsce. Ta linia biznesowa stanowi ważną część strategii rozwoju firmy i przyczynia się do zwiększenia jej zasięgu oraz dywersyfikacji oferty.
Wyróżnić się w e-commerce [WYWIAD]
Dobre wyniki finansowe Świata Prasy
Dobre wyniki finansowe Świata Prasy potwierdzają skuteczność prowadzonej działalności. W 2022 roku firma osiągnęła przychody w wysokości blisko 600 mln złotych, co jest imponującym wynikiem. Również zysk EBITDA osiągnął rekordowe wartości, co świadczy o efektywnym zarządzaniu i zdolnościach adaptacyjnych firmy. Dodatkowo, wzrost sprzedaży LfL (Like-for-Like) w pierwszym kwartale 2023 roku przekroczył 30 procent, co wskazuje na utrzymanie dobrej dynamiki rozwoju.
W drodze po tytuł lidera branży salonów prasowych
Obecność sieci salonów prasowych Świat Prasy jest powszechna, a jej salony można znaleźć w każdym województwie. Lokalizacje salonów obejmują galerie handlowe, parki handlowe, markety spożywcze, węzły komunikacyjne, hotele i biurowce. Klienci mają dostęp do szerokiego wyboru prasy i książek, obejmującego różnorodne tytuły i gatunki literackie. Ponadto, sieć oferuje również rozbudowaną kategorię wyrobów tytoniowych i nikotynowych, zarówno tradycyjnych, jak i innowacyjnych, aby sprostać oczekiwaniom różnych grup klientów.
Świat Prasy konsekwentnie buduje swoją pozycję lidera w branży saloników prasowych w Polsce. Jak deklaruje firma: dalszy rozwój sieci, strategia akwizycji i utrzymanie wysokiej jakości obsługi klienta są kluczowymi elementami sukcesu firmy.
Polska fasola wraca do łask! Polski foodtech ma na nią nowy pomysł