Wszystko na abonament. Rewolucja w kupowaniu
fot. Adobe StockW 2019 r. doszło do prawdziwej rewolucji w myśleniu Polaków o internetowych usługach subskrypcyjnych (mowa tu np. o platformach z muzyką czy grami, a nie o np. kartach do klubów fitness). Jak wynika z badania firmy Satis Face na zlecenie Blue Media, które jako pierwsi opublikowaliśmy w portalu mycompanypolska.pl we wrześniu br., niemal 50 proc. Polaków korzysta już z tego typu usług! W 2017 r. było to zaledwie 38 proc. ankietowanych.
Prawie jedna czwarta Polaków opłaca dostęp do platform z filmami i serialami (np. Netflix czy Ipla). W ciągu roku wzrost w tej kategorii wyniósł aż 14 punktów procentowych. Z usług subskrypcyjnych w przypadku oprogramowania (np. Office 365) korzysta 18 proc. Polaków (wzrost o 9 pkt. proc.), a z platform z muzyką (np. Spotify) – 13 proc. (wzrost o 9 pkt proc.).
– Ludzie docenili, że raz rejestrując się do usługi co zwykle wiązało się z ustawieniem stałej płatności – otrzymują niemal nieograniczony dostęp do muzyki czy filmów bez potrzeby pamiętania o regulowaniu comiesięcznych należności – komentuje Marcin Szczur, Deputy Head of Sales, Blue Media.
Jednocześnie tempo wzrostu sprzedaży subskrypcji jest motorem napędowym wielu rynków. – W przypadku oprogramowania wzrost rynku subskrypcji znacznie przegania tradycyjną sprzedaż. Pod koniec 2018 r....
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 10/2019 (49) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.