Wpływ pandemii na zaufanie Polaków do sieci handlowych

Wpływ pandemii na zaufanie Polaków do sieci handlowych Wpływ pandemii na zaufanie Polaków do sieci handlowych
Najnowsze dane wskazują, że sytuacja związana z koronawirusem wpłynęła na stosunek klientów do poszczególnych sieci handlowych. W największym stopniu zaufanie Polaków w tym okresie zwiększyło się do Biedronki (14,3%), Lidla (12,5%), Carrefoura (11,2%) oraz Kauflandu (11,0%).

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Nieprzestrzeganie limitu osób przebywających w sklepie to główny czynnik wpływający na spadek zaufania – wskazało go blisko 40% badanych. Niewielu mniej respondentów powołało się na brak dostępu do środków higieny osobistej, które sieci handlowe miały udostępniać kupującym (37%) czy nieegzekwowanie używania środków ochrony osobistej przez klientów (33%).

Co trzeci badany za powód obniżenia zaufania wskazywał również wzrost cen produktów, a co czwarty – nieprzestrzeganie przez pracowników m.in. konieczności noszenia maseczek. Respondenci zwrócili uwagę na brak wydzielonych odstępów w strefach kasowych oraz nieegzekwowanie ich przestrzegania, a także na niezwracanie uwagi na bezpieczeństwo w obrębie sklepu, w tym kolejki przed nim.

Kluczem do sukcesu w sytuacjach kryzysowych jest prowadzenie odpowiedzialnych z perspektywy klientów działań według skrupulatnie zaplanowanej wcześniej strategii. Bez wątpienia na tym etapie istotne jest słuchanie opinii klientów, reagowanie na nie oraz przygotowanie się do podobnych sytuacji kryzysowych w przyszłości – mówi Hubert Koszela, partner agencji komunikacji Catchers.

Zdecydowana większość naszych rodaków (63%) w czasie pandemii najchętniej kupowała produkty FMCG w osiedlowych sklepach. Niemal połowa respondentów (47%) w omawianym okresie najczęściej robiła zakupy w Biedronce, natomiast na trzecim miejscu uplasował się Lidl z wynikiem 16%.

Raport "Zaufanie Polaków do sieci handlowych w czasie pandemii" opublikowała agencja Catchers we współpracy z Instytutem Badawczym IPC.

ZOBACZ RÓWNIEŻ

POLECAMY