Top 30 najciekawszych profili na polskim Linkedinie

Linkedin, fot. Shutterstock
Linkedin, fot. Shutterstock
Jak zdobyć finansowanie, reklamować swoje produkty, rozwijać umiejętności i „pić z właściwego kieliszka”? Wszystkiego tego dowiesz się z Linkedina. Wystarczy śledzić osoby z naszej listy Top 30.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 3/2024 (102)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

W październiku 2023 r. szefowie platformy poinformowali, że liczba użytkowników przekroczyła miliard. W Polsce co miesiąc aktywnie korzysta z niego ponad 4,5 mln użytkowników, zaś w najbardziej rekordowych miesiącach liczba ta przekraczała 6 mln (dane Gemius/PBI dla WirtualnychMediów). Platforma służy nie tylko do poszukiwania pracy, ale także do kontaktów biznesowych, sprzedaży czy poszukiwania inspiracji.

Viveka von Rosen, ekspertka Linkedina, uważa, że popularność tego portalu bierze się z jego otwartości i dwutorowości. Jako użytkownik jesteś nie tylko poszukującym pracy, ale też twórcą – współtworzysz portal, a przy okazji masz wpływ na rynek pracy. Stało się to jeszcze bardziej widoczne dzięki niedawnym zmianom na platformie, kiedy to profile twórców i użytkowników zostały połączone w jedno.

Dziesiątki tysięcy profesjonalistów codziennie dzieli się ze światem swoimi doświadczeniami i pomysłami. Zebraliśmy 30 naszym zdaniem najciekawszych profili i newsletterów, które warto śledzić na polskim Linkedinie. Uszeregowaliśmy je według liczby obserwujących, ale należy podkreślić, że nie jest to wskaźnik decydujący o poziomie merytoryki czy wartości treści. Sprawdźcie zresztą sami!

Niebezpiecznik.pl

210 tys. obserwujących

Konto jednego z najbardziej rozpoznawalnych serwisów poświęconych tematyce cyberbezpieczeństwa. Polecamy wszystkim, którzy pracują na komputerze. Sporo nas, prawda?

Maciej Kawecki

122 tys. obserwujących

Interesuje cię to, co dzieje się w świecie nauki i nowych technologii? Obserwowanie Macieja Kaweckiego to absolutny must. Popularyzator technologii, niezwykle aktywny użytkownik Linkedina, świetnie radzi sobie też na YT (ponad 100 tys. subskrybentów), gdzie rozwija wątki poruszane w publikacjach na Linkedinie.

NowyMarketing – Top10 tygodnia

92 tys. subskrybujących

Cotygodniowe podsumowanie informacji ze świata marketingu. Znajdziemy tam wiadomości nie tylko z kraju, ale też świata – w tym zapowiedzi zbliżających się kluczowych wydarzeń mających wpływ na branżę.

Monika Smulewicz

57 tys. obserwujących

Czy da się ciekawe pisać o prawie pracy i inspirować do działania dziesiątki tysięcy użytkowników Linkedina? Tak! Monika Smulewicz mówi o sobie jako o „edukatorce rynku pracy” i rzeczywiście jest źródłem inspiracji nie tylko dla osób z działów HR, ale także przedsiębiorców, którzy szukają pomysłów na sprawne zarządzanie własną firmą i ludźmi. Obok praktycznych aspektów związanych z prawem pracy dzieli się także obserwacjami i doświadczeniami dotyczącymi relacji międzyludzkich w miejscu pracy.

Szymon Negacz

43 tys. obserwujących

Przedsiębiorca oraz ekspert marketingu i budowania biznesów. W swoich publikacjach dzieli się swoimi wyzwaniami, przed jakimi staje się przy tworzeniu i rozwoju firmy. Konto na Linkedinie wykorzystuje także do promowania swojego kanału na YouYubie (warto go subskrybować – tak jak ponad 30 tys. innych osób!).

Tomasz Kammel

43 tys. obserwujących

Znany prezenter telewizyjny od wielu lat mocno zaangażowany w tworzenie własnych treści w internecie. Ważną częścią jego projektów jest konto na Linkedinie, na którym nie tylko publikuje teksty, ale też nagrywa krótkie materiały wideo pod nazwą „Kammel Czanel”. Chcesz się dowiedzieć, jak mówić, by ludzie cię słuchali albo jak budować swój wizerunek (nie tylko sceniczny)? Obserwuj!

Marcin Banaszkiewicz i jego newsletter Linkedin

34 tys. obserwujących i subskrybentów

Pisząc o najciekawszych profilach na Linkedinie, nie można pominąć tych, którzy uczą korzystać z samego Linkedina. Tak jak Marcin Banaszkiewicz. W swoich publikacjach prowadzi eksperymenty związane z serwisem (np. skuteczność publikowania filmów wideo) oraz radzi, jak skutecznie docierać do swojej grupy docelowej i budować własny profil.

Przemek Gdański

33 tys. obserwujących

Jak to jest zajmować funkcję prezesa jednego z największych banków w Polsce? Przemek Gdański, szef BNP Paribas w Polsce, od lat prowadzi aktywne konto w serwisie Linkedin, w którym nie tylko dzieli się swoimi przemyśleniami o tym, co dzieje się w sektorze bankowym, ale także odsłania kulisy pracy w banku.

Sylwia Królikowska

32 tys. obserwujących

Określa się mianem „superniani liderów”. Na Linkedinie słynie z krótkich materiałów wideo, w którym porusza temat empatycznego przywództwa.

Paweł Maj, partner w Warsaw Equity Group

30 tys. obserwujących

Jeden z najbardziej aktywnych przedstawicieli branży VC na Linkedinie. Regularnie dzieli się pogłębionymi informacjami na temat kondycji branży startupowej – nie tylko w Polsce, ale też na świecie.

Tomasz Karwatka

29 tys. obserwujących

Startupowiec, inwestor, anioł biznesu i przedsiębiorca. Jego doświadczenia to materiał na niejedną książkę. Wiele z nich można znaleźć na jego profilu.

Artur Jabłoński

29 tys. obserwujących

Specjalista od marketingu, a dokładniej branży reklamowej. Na swoim profilu regularnie dzieli się przemyśleniami i wyzwaniami związanymi z promocją (m.in. w mediach społecznościowych).

Dagmara Pakulska i jej newsletter: Niby-Prasówka

28 tys. obserwujących i subskrybentów

Jedna z najbardziej rozpoznawalnych twarzy polskiej branży marketingu codziennie dzieli się najważniejszymi wydarzeniami z branży oraz inspiracjami.

Maciej Lewiński

27 tys. obserwujących

Jeśli działasz w internecie, musisz posiadać Google Analytics. Jeśli masz Google Analytics, zawsze możesz lepiej z niego korzystać. Maciej Lewiński pomaga w rozumieniu i rozwijaniu umiejętności korzystania z popularnego GA. W regularnych publikacjach zwraca uwagę na niuanse, które nie tylko poprawiają jakość dostarczanych przez Analytics danych, ale także pozwalają na rozszerzenie dostępnych funkcjonalności.

Maja Gojtowska

26 tys. obserwujących

Ekspertka od employer brandingu. Od lat porusza ważne wątki z punktu widzenia biznesu i dobrostanu pracowników.

Alina Gwoździewicz

26 tys. obserwujących

Trenerka biznesu i osoba wspierająca kobiety rozwijające się w korporacjach, ale i prowadzące własne firmy. W swoich publikacjach porusza temat nie tylko rozwoju osobistego, ale również skutecznych sposobów na rozwój biznesu. Popularność zdobyła także spotkaniami live na Linkedinie.

Wojciech Kardyś

23 tys. obserwujących

Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o reklamie i marketingu, ale boicie się zapytać. Wojtek Kardyś porusza przede wszystkim aktualne wydarzenia w świecie reklamy i ocenia ich wpływ na cały rynek. To miejsce dla tych, którzy chcą być na bieżąco z tym, co dzieje się w świecie marketingu.

Angelika Chimkowska i newsletter Silna Marka

23 tys. obserwujących i subskrybentów

Jak budować markę osobistą i rozwijać siebie oraz własną firmę? Pomaga w tym Angelika Chimkowska. Przez 20 lat kariery zawodowej zebrała doświadczenia, którymi regularnie dzieli się na swoim koncie i newsletterze. Chimkowska publikuje ciekawe linki do tekstów i artykułów poruszających tematy biznesowe i psychologiczne. Poleca też książki o tej tematyce.

Marcin Fidler

21 tys. obserwujących

Skarbnica wiedzy o polskich (najczęściej nieznanych) wynalazcach. Na swoim profilu dzieli się także ciekawymi historiami i informacjami o szeroko rozumianych technologiach i mobilności. Zdecydowanie warto obserwować.

Marcin Babiak i jego newsletter eXpercko

20 tys. obserwujących i subskrybentów

Skarbnica wiedzy o zarządzaniu biznesem i rozwojem firmy. Oprócz tego prowadzi podcast „Rozmowy inspirujące”.

Ewa Brok

17 tys. obserwujących

Masz problem z biznesowym savoir-vivre? Z pomocą przychodzi Ewa Brok. Doradzi np., w jakim kieliszku pić wino bezalkoholowe.

Agnieszka Ciećwierz i newsletter Newsy z rynku pracy

Łącznie 15 tys. obserwujących i subskrybentów

Co się dzieje na rynku pracy? Jakie są najciekawsze wydarzenia, które mogą zainteresować praktyków z tej branży? Jak zarządzać kompetencjami w firmie? Jak wspierać pracowników? To tylko kilka pytań, na które odpowiada szefowa Sigmund Polska na swoim profilu i newsletterze. Polecane szczególnie dla tych, którzy HR zajmują się na co dzień.

Karolina Latus

12 tys. obserwujących

Specjalistka ds. szkoleń i rekrutacji. W swoich publikacjach dzieli się najważniejszymi wskazówkami przy sprawnym procesie pozyskiwania (i utrzymania) pracowników.

#PrasówkaVC od PFR Ventures

11 tys. subskrybujących

Chcesz śledzić to, co dzieje się na polskim rynku startupów, ale nie masz czasu na codzienne przeglądanie portalu mycompanypolska.pl (i kilku innych)? Zespół PFR Ventures co tydzień przygotowuje specjalne podsumowanie najważniejszych informacji tygodnia, w tym nowych rund finansowania czy aktywności kluczowych graczy na rynku.

Jakub Biel

10 tys. obserwujących

Ekspert od reklam. Najbardziej znany ze swojego newslettera (publikowany przez jego stronę – ma ponad 15 tys. subskrybentów), ale także na Linkedinie warty obserwowania. W publikacjach porusza tematykę marketingu i reklam, przede wszystkim w formie inspiracyjnej dla osób poszukujących pomysłów na promocję marek.

Michał Rokosz

10 tys. obserwujących

Partner w Inovo VC – jednym z najbardziej aktywnych funduszy w Polsce. Na swoim profilu dzieli się najważniejszymi informacjami i przemyśleniami związanymi z rozwojem startupów. Prezentuje także „drugi punkt widzenia”, czyli dlaczego fundusze działają tak, a nie inaczej i dlaczego wymagają od startupów „dowożenia” wyników.

Mateusz Wyciślik i biuletyn Growthletter

5 tys. obserwujących i subskrybujących

Dla wszystkich „miłośników wzrostów”. Mateusz Wyciślik od wielu lat tworzy podcast i publikuje na Linkedinie praktyczne informacje związane z rozwojem biznesu w internecie, w tym sposoby na zwiększenie liczby leadów i kontaktów biznesowych – także pozyskiwanych na Linkedinie.

Joanka Stefaniak

3,4 tys. obserwujących

Ekspertka od reklam, szczególnie tych na mediach społecznościowych. Regularnie dzieli się ważnymi informacjami i trendami związanymi z promocją na różnych kanałach.

Check-In od Martyny Tarnawskiej

1,7 tys. subskrybujących

Wciąż dość nowy, już interesujący newsletter przygotowywany przez Martynę Tarnawską z Socjomanii. W dotychczasowych publikacjach przygotowała zestaw konkretnych narzędzi dla wszystkich, którzy organizują lub prowadzą spotkania zarówno niewielkich zespołów, jak i w czasie większych wydarzeń.

Numer 30, czyli zaszczytne miejsce: My Company Polska

11 tys. obserwujących

Codzienna dawka wiedzy o tym, co dzieje się w biznesie – zwłaszcza pod kątem nowych technologii. Zapraszamy!

My Company Polska wydanie 3/2024 (102)

Więcej możesz przeczytać w 3/2024 (102) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ