WEARFITS planuje globalną rundę inwestycyjną. "AR bez umieszczenia w kontekście jest tylko zabawką"

robert lewandowski, 4f
Źródło: materiały prasowe
Technologie 3D, bez umieszczenia w kontekście danych, są tylko zabawką i PR-ową ciekawostką. Dane bez odpowiedniej wizualizacji i kontekstu nie mają wartości dla firmy modowej, ani jej klienta - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Łukasz Rzepecki, CEO WEARFITS.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

WEARFITS to polski startup tworzący rozwiązania wspierające sprzedaż odzieży i obuwia dzięki technologiom 3D oraz rozszerzonej rzeczywistości. O platformie stało się głośno w ostatnich tygodniach za sprawą nawiązania współpracy z 4F - firma przygotowała specjalną kolekcję ubrań we współpracy z Robertem Lewandowskim, a do prezentacji linii wykorzystano właśnie technologie 3D i AR opracowane przez WEARFITS. - Chcemy przybliżyć klientom aplikacji 4F doświadczenie zakupów, które znają ze sklepów stacjonarnych. Możliwość wyświetlenia sylwetki Roberta Lewandowskiego to dodatkowy bonus, który zapewniają nam technologie 3D. Rozszerzona rzeczywistość jest jedną z technologii, które testujemy, w celu optymalizacji wpływu biznesu na środowisko naturalne - powiedział przy okazji debiutu kolekcji Igor Klaja, prezes OTCF S.A., właściciela marki 4F.

O dalszych planach WEARFITS, rynku e-commerce oraz nowych technologiach rozmawiamy z Łukaszem Rzepeckim, CEO WEARFITS.

Jak się pracowało z najlepszym piłkarzem świata?

Robert Lewandowski to uosobienie profesjonalizmu.

Jeszcze jakiś czas temu marki nie widziały potrzeby w inwestowaniu w e-commerce, a teraz pracujecie z Robertem Lewandowskim.

Dwa lata temu branża modowa nie do końca rozumiała potrzeby rozwijania sklepu online. Największe marki większość swojego przychodu uzyskiwały ze sprzedaży w przestrzeniach stacjonarnych. Rozszerzoną rzeczywistość, modę cyfrową oraz wirtualne przymierzalnie traktowano jako zbędną dla biznesu ciekawostkę. Wiele marek nadawało swoim e-commerce’om minimalny priorytet. Podejmowaliśmy wtedy współpracę z markami, które miały innowacyjność w swoim DNA i od początku chciały się wyróżnić technologiami 3D, a także z firmami, które chciały wykorzystać te technologie jako element PR-u. Rok 2020 i konieczność zamknięcia biznesów stacjonarnych - a przez to zwiększony tłok w online - sprawiły, że producenci i retailerzy zaczęli szukać sposobów na optymalizację sprzedaży, zmniejszenie zwrotów oraz wyróżnienie się w przestrzeni digitalowej. Stąd zwiększyło się zainteresowanie rozszerzoną rzeczywistością i platformą WEARFITS.

Czym przekonujecie do siebie największych graczy, na jakiej płaszczyźnie oni dostrzegają największy potencjał rozwoju?

Duże firmy w polskiej branży modowej wiedzą, że aby konkurować globalnie, muszą być firmami technologicznymi. Igor Klaja znany jest ze swojego wizjonerstwa, dlatego współpraca z 4F rozwinęła się bardzo naturalnie. Rozmawiamy z firmami, dla których ważne są międzynarodowe ambicje, wpływ ich działań na środowisko i innowacyjność, a marka 4F jest tego dobrym przykładem. Jesteśmy jedynym startupem dla branż modowej i obuwniczej, który łączy technologię 3D i rozszerzoną rzeczywistość z przetwarzanieim danych oraz machine learning. To jest właśnie to, czego szukają poważne marki. AR i technologie 3D, bez umieszczenia w kontekście danych, są tylko zabawką i PR-ową ciekawostką. Dane bez odpowiedniej wizualizacji i kontekstu nie mają wartości dla firmy modowej, ani jej klienta.

Eksperci wskazują, że rozwiązania opierające się o VR i AR to jedne z najważniejszych technologicznych trendów, które będą rozwijać się w nadchodzących miesiącach. Zgadzasz się z tą tezą?

Od kilku lat mówi się o technologiach immersyjnych, jako o przyszłym interface dla większości branż. Jednak aby ich wydajne użycie było możliwe, potrzebujemy rozwoju innych innowacji. Nic, co jest dziś rozwijane, nie może być rozwijane w próżni. Jedną z technologii ważnych w ekosystemie AR jest sieć 5G. Według analiz Google, jeśli content nie załaduje się w 3 sekundy, połowa użytkowników opuszcza stronę, dlatego ważne jest, aby oferowany użytkownikom content 3D był odpowiednio zoptymalizowany, a sieć szybka i bezpieczna.

A co z bezpieczeństwem danych?

To kolejny element istotny z punktu widzenia konsumenta, który oddaje firmom technologicznym coraz więcej danych o sobie, w zaufaniu, że będą one bezpiecznie przetwarzane i używane w etycznych celach. Wszystkie te technologie są w jakimś zakresie od siebie zależne, a - m.in. za sprawą pandemii i przyśpieszenia digitalizacji społeczeństwa - jest o nich dziś głośno.

Jakie macie plany na najbliższe miesiące?

Planujemy rozwinąć współprace, które już rozpoczęliśmy. Rozpocząć nowe, najlepiej z globalnymi klientami, a także zdobyć globalną rundę seed i rozwinąć międzynarodową sieć sprzedaży.

---

W kolejnym numerze "My Company Polska" znajdziecie zestawienie najciekawszych startupów i firm z obszarów związanych z e-commerce.

TOP 10 polskich fintechów - ranking

Zachęcamy do zapoznania się z naszym zestawieniem 10 najbardziej obiecujących polskich fintechów.

TOP 10 polskich medtechów - ranking

Zachęcamy do zapoznania się z naszym zestawieniem 10 najbardziej obiecujących polskich medtechów.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ

POLECAMY