Dwa razy szybciej

Fot. Shutterstock
Fot. Shutterstock 27
Omida Group z branży TSL zawdzięcza swój rozwój przede wszystkim wsparciu, jakiego jej szefowie udzielają ambitnym członkom zespołu, którzy chcą tworzyć w strukturze firmy własne, wyspecjalizowane spółki.

To idée fixe Bartłomieja Glinki i Marka Rostkowskiego, założycieli i prezesów Omida Group. Pamiętają, jak to jest pracować w korporacji, bez szans na szybki i pełny rozwój zawodowy. Jak to jest, gdy dochodzi się do ściany. Dlatego musieli stworzyć własny biznes. 

Marka dodatkowo dopingował przykład ojca, który od lat był samodzielnym przedsiębiorcą i prowadził ośrodki wczasowe w Ustce. Przyszli założyciele Omida Group poznali się u swego wspólnego pracodawcy, operatora logistycznego Rohlig Suus Logistics SA. 

Podwaliny ich firmy powstały stosunkowo niedawno, bo w 2010 r. Dziś grupa, z wyłącznie polskim kapitałem, zatrudnia ok. 600 osób i współpracuje, jako operator, z wieloma przewoźnikami. Jej logo widać na trasach wielu regionów Polski i Europy, zwłaszcza na zachodzie i północy naszego kontynentu (Niemcy, Francja, Belgia, Skandynawia). 

Cenią inicjatywę

Obaj panowie, jako szefowie dużego przedsiębiorstwa transportowo-spedycyjnego, umożliwiają swoim ludziom „pójście na swoje”, ale w ramach grupy, co daje obustronne korzyści. Najbardziej odważni i jednocześnie kompetentni rozwijają skrzydła, lecz także pozostają w organizacji, która dzięki ich zaangażowaniu staje się silniejsza i bardziej konkurencyjna. Daje też powstającym markom wsparcie finansowe i know-how. 

Na tej zasadzie powstały np. spółki Omida Sea & Air –...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 1/2019 (40)

Więcej możesz przeczytać w 1/2019 (40) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ