Ruszyła emisja akcji Balticus SA. W planach m.in. zegarki sprzedawane z butelką whisky

Bartosz Knop
Bartosz Knop
Balticus zwrócił się do inwestorów społecznościowych po 2,2 mln zł, które przeznaczy na stworzenie nowej linii zegarków klasycznych, nowej kolekcji czasomierzy, która będzie sprzedawana wraz z whisky, badania i innowacje oraz budowanie rozpoznawalności w sektorze marek premium. Emisja jest promowana przez platformę Crowdway.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Balticus jest też zaangażowany we wspieranie sportu, a ambasadorem polskiej marki oraz jednym z inwestorów jest Kamil Grosicki. W najbliższych miesiącach planowany jest dalszy rozwój sieci sprzedaży w kraju, jak i na rynkach zagranicznych. Pozwoli to w stosunkowo krótkim czasie rozbudować sieć sprzedaży marki Balticus. Plan zakłada, by do końca 2022 roku Balticus był silnie obecny w Niemczech, Czechach, Słowacji i Wielkiej Brytanii.

Balticus SA - cele emisyjne

600 000 zł - nowa kolekcja zegarków oferowanych z dedykowaną butelką whisky
300 000 zł - projektowanie i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań oraz prototypowanie czasomierzy
1 000 000 zł - nowa kolekcja klasycznej linii zegarków
300 000 zł - działania marketingowe

Firma chce zachować dotychczasową charakterystykę pracy. Podstawowym modelem działania spółki jest produkcja oraz sprzedaż zegarków Balticus zarówno we własnych kanałach e-commerce, jak również dostarczanie do sklepów specjalistycznych w Polsce i różnych rejonach świata.

- Dla nas najważniejsza jest komunikacja z klientem, dlatego wsłuchujemy się w ich opinie i na tej podstawie wprowadzamy do sprzedaży nowe modele, a także rozwijamy dotychczas powstałe. Ruszamy właśnie z kampanią crowdfundingową. Inwestor, kupując akcje naszej spółki, staje się częścią polskiego brandu czasomierzy o niepowtarzalnym charakterze. Co więcej, dzięki transakcji może również otrzymać jeden z naszych wyjątkowych zegarków. Mamy ambitne plany rozwoju, będziemy tworzyć kolejne limitowane kolekcje oraz rozwijać kompetencje w zakresie innowacyjnych rozwiązań – mówi Bartosz Knop, prezes Balticus SA.

W 2020 roku miała miejsce pierwsza emisja akcji spółki. Wówczas ponad 500 Inwestorów objęło akcje o łącznej wartości ponad 1,6 mln zł. Pozyskane środki pozwoliły na poszerzenie asortymentu o nowe modele zegarków.

Balticus SA - design

Zegarki Balticus projektowane są przez Mateusza Przystała – projektanta i współzałożyciela studia D61 Design. Pierwsze zawodowe kroki stawiał już w wieku 15 lat. Wychowany na tzw. „twardym designie”, projektując przede wszystkim środki transportu (od elektrycznych rowerów po autobusy i tramwaje), choć w swoim portfolio, poza zegarkami, ma także m. in. kolekcje mebli metalowych, a nawet stację benzynową.

Czasomierze Balticus składane są w gdyńskim salonie zegarmistrzowskim z tradycjami – Ogrodowicz i Syn.

- Zapowiedź drugiej kampanii crowdfundingowej Balticus SA, która właśnie rusza, od początku spotkała się z dużym zainteresowaniem rynku. Liczba zapisów na alert inwestora przekroczyła próg tysiąca osób. Widać, że interesujące projekty związane z oryginalnością i ecommerce cieszą się dużą popularnością. Balticus to wyjątkowa polska marka, która ma wokół siebie dużą i zaangażowaną społeczność - tłumaczy Marcel Rowiński, dyrektor operacyjny w Crowdway.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ