Preferencje i zwyczaje zakupowe online w Europie

Fot. Materiały prasowe
Fot. Materiały prasowe 1
Konsumenci chętniej kupują w zagranicznych e-sklepach, a smartfony stają się coraz popularniejszym narzędziem służącym do zakupów w sieci – to główne wnioski z Barometru E-shopper 2018, badania DPDgroup przeprowadzonego przez instytut badawczy Kantar TNS.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Konsumenci chętniej kupują w zagranicznych e-sklepach, a smartfony stają się coraz popularniejszym narzędziem służącym do zakupów w sieci – to główne wnioski z Barometru E-shopper 2018, badania DPDgroup przeprowadzonego przez instytut badawczy Kantar TNS.

Raport dotyczący najnowszych trendów na europejskim rynku e-commerce został zaprezentowany już po raz trzeci. – Oprócz dalszego wzrostu udziału zakupów międzynarodowych i znaczenia m-commerce zaobserwowaliśmy powstanie kolejnego segmentu wśród konsumentów, jakim są nowi nabywcy, czyli osoby, które rozpoczęły swoją przygodę z zakupami online nie wcześniej niż dwa lata temu. Raport pokazuje również zachowania i oczekiwania e-nabywców, takie jak obawy o bezpieczeństwo dokonywanych płatności i ochrony danych. Konsumentom zależy na możliwości dokonywania łatwych zwrotów. Chcą także wiedzieć już w momencie dokonywania zakupów, jaką firmą kurierską zostanie wysłane ich zamówienie – mówi Jean-Claude Sonet, dyrektor ds. marketingu DPDgroup.

Według badania już ok. 58 proc. e-nabywców dokonywało zakupów na zagranicznych stronach internetowych, co stanowi wzrost o 6 pkt. proc. w porównaniu z 2017 r. W Polsce odsetek ten również wzrósł i wynosi obecnie 52 proc. Rośnie także znaczenie urządzeń mobilnych. 46 proc. konsumentów kupuje online przy użyciu smartfona, co w porównaniu z 2017 r. stanowi wzrost o 11 pkt. proc. (w Polsce: 44 proc., wzrost o 6 pkt. proc.).

Ciekawą kategorią w badaniu jest grupa nowych nabywców, którzy zaczęli dokonywać zakupów online nie dalej niż dwa lata temu. Jest to stosunkowo niewielka (15 proc.), lecz dość znacząca grupa. Nowi nabywcy mają wyższe wymagania niż osoby kupujące w sieci od dłuższego czasu, m.in. oczekują łatwego procesu zakupowego. Wykazują również dużą aktywność w mediach społecznościowych, cenią sobie programy lojalnościowe i możliwość prostego zwrotu towarów. 

ZOBACZ RÓWNIEŻ