Dlaczego Warszawa, a nie Frankfurt

materiały prasowe
materiały prasowe 32
W tym roku będziemy świętować 20-lecie obecności na polskim rynku kapitałowym. W naszej ocenie był to okres dynamicznego rozwoju.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

W tym roku będziemy świętować  20-lecie obecności na polskim rynku kapitałowym. W naszej ocenie był to okres dynamicznego rozwoju. 

Możemy powiedzieć, że Pfleiderer Group jedną nogą stoi w Polsce, a drugą w Niemczech. Nasz biznes składa się z dwóch dywizji: wschodniej i zachodniej, posiadamy dziewięć fabryk, które znajdują się na terenie tych dwóch krajów. Z polskim rynkiem kapitałowym związani jesteśmy od 1997 r.,  kiedy to na warszawskiej GPW zadebiutowała spółka Zakłady Płyt Wiórowych w Grajewie SA. Jej prawnym następcą jest Pfleiderer Group SA. W 2017 r. będziemy świętować 20-lecie obecności na polskim rynku kapitałowym. W naszej ocenie był to okres dynamicznego rozwoju. Kamieniem milowym w historii Pfleiderera była przeprowadzona w styczniu 2016 r. transakcja odwrotnego przejęcia (re-IPO) Pfleiderer GmbH przez Pfleiderer Grajewo (obecnie Pfleiderer Group). Nasza pozycja na warszawskim parkiecie pozwoliła nam sfinansować przejęcie niemieckiego Pfleiderera  – czyli spółki matki – z oferty nowych akcji. 

W ciągu niemal 20 lat obecności na polskim rynku kapitałowym zyskaliśmy duże doświadczenie, jeśli chodzi o funkcjonowanie giełdy – mamy praktykę w stosowaniu regulacji, mechanizmów obowiązujących na rynku, wykształciliśmy odpowiednie struktury, współpracujemy również ze specjalistami, co pozwala nam efektywnie operować na GPW w Warszawie. Pośrednio wpłynęło to również na proces naszej integracji. W październiku 2016 r. przenieśliśmy naszą główną siedzibę z Grajewa do stolicy Dolnego Śląska – Wrocławia, który jest metropolią mieszczącą się w proporcjonalnej odległości od naszych fabryk znajdujących się w Polsce i w Niemczech. Pozwala nam to jeszcze efektywniej zarządzać całą Grupą. W Warszawie, która jest polskim centrum finansowym, mamy swoje biuro. Dzięki tak zorganizowanej strukturze możemy prowadzić relacje inwestorskie na najwyższym poziomie. 

O kontynuowaniu naszej obecności na warszawskim parkiecie zdecydował również pragmatyzm. Tradycja, struktury organizacyjne oraz kapitalizacja Grupy Pfleiderer gwarantują nam silną pozycję na polskim rynku kapitałowym. W Warszawie na przestrzeni lat zbudowaliśmy wiarygodność wśród inwestorów – jesteśmy spółką transparentną i otwartą na komunikację, dlatego cieszymy się dobrymi relacjami z uczestnikami rynku, inwestorami instytucjonalnymi i indywidualnymi.  Obecnie Pfleiderer Group jest wyceniana na GPW w Warszawie na ponad 2,8 mld zł i zaliczana do indeksu mWIG40. Natomiast akcje Pfleiderer cieszą się coraz większym zainteresowaniem wśród inwestorów. Korzyści finansowe są również widoczne w postaci np. lepszych warunków kredytowych. Dzięki naszej pozycji na rynku oraz dobrym wynikom operacyjnym Grupy rozpoczęliśmy negocjacje z bankami, które przekazały nam promesy w sprawie udostępnienia Grupie zabezpieczonego finansowania kredytowego w celu refinansowania obligacji oraz kredytów. 

Warszawska giełda wyprzedza inne europejskie parkiety, o czym świadczy dynamika jej rozwoju. Jak wynika z raportu IPO Watch Europe w Europie w całym  2015 r. przeprowadzono 364 oferty pierwotne. Najwięcej debiutów miało miejsce na giełdzie londyńskiej. Na trzecim miejscu z 33 IPO uplasowała się GPW w Warszawie. Pomimo obecnie napotykanych trudności GPW w Warszawie rozwija się i należy do czołówki europejskich giełd. 

Warto zwrócić też uwagę na unifikację prawa giełdowego w państwach członkowskich Unii. Pomiędzy rynkiem kapitałowym w Polsce a innymi dojrzałymi europejskimi rynkami zanika bariera obowiązujących regulacji prawnych. Od początku lipca 2016 r. w Polsce obowiązują unijne regulacje MAR i MAD, wcześniej zaimplementowano dyrektywy Transparency. Dzięki temu prawa i obowiązki emitentów z Polski czy z Niemiec są tożsame. 

Obecność na rynku regulowanym przynosi szereg korzyści – niezależnie czy mówimy o giełdzie w Warszawie czy Frankfurcie. Upublicznienie przedsiębiorstwa to prestiż, a także wzrost jej wiarygodności – spółka giełdowa musi spełniać szereg restrykcyjnych wymogów korporacyjnych i informacyjnych. To sprawia, że są one bardziej transparentne, a inwestorzy darzą je większym zaufaniem.