Polski fintech rośnie w siłę. Monevia zwiększa sprzedaż

fot. Adobe Stock
fot. Adobe Stock 73
Próg 200 mln zł wykupionych faktur od mikro- i małych przedsiębiorców, w tym freelancerów, przekroczyła w czerwcu Monevia, polski fintech specjalizujący się w mikrofaktoringu.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

 

Próg 200 mln zł wykupionych faktur od mikro- i małych przedsiębiorców, w tym freelancerów, przekroczyła w czerwcu Monevia, polski fintech specjalizujący się w mikrofaktoringu.

Tak wynika z opublikowanych właśnie danych Spółki, wskazujących na wartość 205,2 mln zł faktur sfinansowanych od początku działalności, czyli od roku 2016. Liczba obsłużonych faktur przekroczyła z kolei 64,4 tys. W samym 2018 roku Monevia obsłużyła 23,1 tys. faktur wartych 80 mln zł (wzrost rok do roku przekroczył 30 proc.).

- W pierwszej połowie 2019 roku dalej dynamicznie rośniemy, utrzymując dynamikę ponad 30 proc. wzrostu w ujęciu rok do roku. Obsłużyliśmy w okresie styczeń – czerwiec 2019 roku blisko 12 tys. faktur na kwotę 43 mln zł. To dowodzi wysokiej skalowalności naszego modelu biznesowego, opartego na automatyzacji procesów i wykorzystaniu możliwości zdalnego kontaktu – wskazuje Maciej Drowanowski, prezes spółki Monevia.

Wśród trendów, jakie obserwuje Monevia, jest systematyczny wzrost średniej wartości brutto faktury sprzedawanej przez przedsiębiorców. O ile w roku 2016 było to 2,8 tys. zł, to w minionym półroczu było to już ponad 3,5 tys. zł (+24 proc.). Próg 3 tys. zł średniej wartości faktury został przekroczony w roku 2017, a miniony rok zakończył się przekroczeniem 3,2 tys. zł. Jednocześnie rośnie mobilność przedsiębiorców, którzy coraz częściej chcą wykorzystać gotówkę ze sprzedaży wystawionych faktur w dowolnym miejscu na świecie, zarówno poprzez dokonanie płatności kartą, wypłatę gotówki w bankomacie, jak również poprzez zakupy online.

- Teraz możliwy jest już natychmiastowy, bezpieczny dostęp do gotówki w walucie dostosowanej do kraju transakcji, bez kosztów przewalutowania i bez ponoszenia ryzyka kursowego. To efekt unikalnego połączenia usług Platformy Monevia oraz usług naszego partnera – Igoria Trade, dostarczającego kartę wielowalutową IgoriaCard z logo Mastercard. To pozwala naszym klientom na dużą oszczędność czasu i pieniędzy wobec standardowych rozwiązań – mówi prezes Drowanowski.

- Prawdopodobnie jako jedyny fintech w Polsce z obszaru mikrofaktoringu generujemy zyski i dostarczamy naszym klientom bezpieczne finansowanie. Rok 2018 pokazał, że Monevia jest trwale rentowna, generując marżę operacyjną na poziomie ponad 30%. W rezultacie mamy stabilne źródła finansowania dalszego rozwoju i jesteśmy silnym partnerem biznesowym – podkreśla Maciej Drowanowski, prezes spółki Monevia.

ZOBACZ RÓWNIEŻ