PayPal ostrzega: wydatki konsumentów wkrótce gwałtownie spadną

PayPal ostrzega: konsumenci nie mają pieniędzy / F
PayPal ostrzega: konsumenci nie mają pieniędzy / Fot. Tech Daily, Unsplash.com
Omicron, inflacja, drożyzna, a u nas również Polski Ład i zwiększone przez to podatki. Do tego brak wsparcia rządowego (lub jest ono znikome) i to sprawia, że ludzie mają coraz mniej pieniędzy. PayPal przekonuje, że widzi to już w swoich statystykach.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

PayPal to właściciel m.in. Venmo. Firma zauważyła, że użytkownicy nie chcą już wydawać pieniędzy ze swoich cyfrowych portfeli tak chętnie, jak robili to jeszcze kilka miesięcy temu. To potencjalny znak ostrzegawczy dla ogólnych wydatków konsumentów. 

Sprawdź: Podatek od psa

John Rainey, dyrektor finansowy PayPal, poinformował analityków w trakcie rozmowy o wynikach firmy, że prognozy PayPal dotyczące przychodów i nowych aktywnych uzytkowników nie będą tak dobre, jak liczyło Wall Street. Akcje PayPal spadły po tych wiadomościach o ponad 25%. 

Rainey zauważył, że "wpływ Omicrona i cen inflacyjnych w połączeniu z brakiem stymulacji rządowej ma wpływ na wydatki" i że jest to "najbardziej widoczne" dla użytkowników osiągających niższe dochody. 

Dodał też: "Utrzymujący się wpływ inflacji na konsumpcję osobistą, niedobory siły roboczej, problemy z łańcuchami dostaw i słabsze nastroje konsumentów skłoniły nas do przyjęcia bardziej ostrożnych perspektyw". 

Rosnące ceny w połączeniu z ciągłymi obawami o gospodarkę negatywnie wpłynęły na zaufanie konsumentów i ich wydatki. Płace niby rosną, ale konsumenci czują się wyczerpani. W dodatku wynagrodzenia i tak nie nadążają za inflacją - z ankiet wynika, że tylko 17% Amerykanów uważa, iż ich wynagrodzenia doganiają inflację. A pozostali? Reszta przekonuje, że jest biedniejsza.

Inspiracje: Jessica Biel

Dan Schulman, dyrektor generalny PayPal, zauważył również, że klienci z małych firm cierpią z powodu problemów z łańcuchami dostaw i innych czynników zewnętrznych. Dodał, że tempo wzrostu e-commerce w kluczowym okresie świątecznym czwartego kwartału również nie spełniło oczekiwań.

Wiele firm takich jak PayPal stawia dziś na rozwiązania "kup teraz, zapłać później". Aby utrzymać wysokie przychody i zyski, konsumentów zachęca się do - mówiąc wprost - robienia sobie długów. 

Schulman skwitował swoje wystąpienie słowami: "W najbliższej przyszłości zamierzamy zwiększyć możliwości 'kup teraz, zapłać później', usługę, która rozwija się w ogromnym tempie".