Orlen rzuci wyzwanie Inpostowi i Poczcie Polskiej. Powstanie nowa sieć automatów paczkowych

Daniel Obajtek i Orlen w ruchu, fot. materiały pra
Daniel Obajtek i Orlen w ruchu, fot. materiały prasowe
Orlen zapowiedział rozwój konceptu "Orlen w ruchu". Będą to punkty sprzedaży detalicznej poza stacjami paliw. Oprócz tego firma stworzy własną sieć punktów odbioru paczek i usług kurierskich.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Jak zapowiedział Daniel Obajtek, niebawem powstanie nawet 900 punktów Orlen w ruchu oraz łącznie 10 tys. punktów nadań i odbiorów przesyłek, w tym 2 tys. automatów paczkowych. - Stawiane one będą w atrakcyjnych lokalizacjach. Z pierwszych maszyn paczkowych będzie można korzystać już we wrześniu – powiedział.

Pierwsze punkty Orlen w ruchu powstaną w ciągu najbliższych trzech miesięcy. Z kolei usługa "Orlen paczka" obejmująca zarówno maszyny paczkowe, jak i punkty do nadawania i odbierania paczek (PUDO) wystartuje we wrześniu br.

- Segment detaliczny jest silnym filarem działalności PKN Orlen. Uzyskujemy z niego rocznie ponad 3 mld zł zysku operacyjnego. Zgodnie ze strategią ORLEN2030, będziemy go dynamicznie rozwijać, odpowiadając na rynkowe trendy związane ze zmianami zachodzącymi w nowoczesnym handlu i ewoluującymi wraz z nimi potrzebami klientów. W rozwoju segmentu detalicznego chcemy  efektywnie wykorzystać potencjał spółki Ruch. Nowoczesne formaty sklepowo-gastronomiczne, które budujemy pod marką „Orlen w ruchu”, to nowa jakość na rynku. Powstanie sieć ok. 900 takich obiektów. Mocno zainwestujemy również w segment usług kurierskich, oferując klientom dostęp do ponad 10 tys. punktów nadań i odbiorów przesyłek, w tym 2 tys. automatów paczkowych - powiedział Daniel Obajtek.

Nowe punkty Orlen

Nowe formaty sprzedaży detalicznej będą obejmowały trzy rodzaje obiektów, oferujących przede wszystkim produkty gastronomiczno-sklepowe. W formacie A udostępnione zostaną ok. 20-metrowe obiekty, natomiast w formacie B ok. 60-70-metrowe obiekty, zarówno wolnostojące, jak też zlokalizowane w ciągach komunikacyjnych. Powstaną również kąciki kawowe, w których sprzedaż będzie całkowicie zautomatyzowana. Zostaną one udostępnione w miejscach o szczególnie dużym natężeniu ruchu, m.in. na dworcach, w biurowcach, czy na lotniskach.

- Klienci oczekują nowoczesnych i przyjaznych usług, z których mogą korzystać o dowolnej porze i w ulubionym miejscu. Dlatego na bazie spółki Ruch będziemy rozwijać nie tylko nowe formaty sprzedaży detalicznej, ale także segment usług kurierskich. Jeszcze w tym roku uruchomimy 500 automatów paczkowych. W ten sposób pozyskamy nowych klientów i staniemy się aktywnym uczestnikiem szybko rosnącego rynku eCommerce, jednego z kluczowych dla polskiej gospodarki – mówi Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN Orlen ds. Sprzedaży Detalicznej.

Automaty paczkowe będą zlokalizowane na stacjach paliw Orlen, przy wybranych lokalizacjach Ruchu oraz w innych atrakcyjnych miejscach, dostępnych 24/7. Obecnie liderem polskiego rynku jest InPost, który swoje paczkomaty rozwija już od lat. Rozwój w tym segmencie deklarowała także m.in. Poczta Polska.

Docelowo PKN Orlen udostępni klientom możliwość odbioru i nadań przesyłek w ponad 10 tys. punktów. Do końca tego roku korzystać będzie można w sumie już z ponad 5,5 tys. punktów sieci. W kolejnych latach PKN Orlen planuje jej dalszą, intensywną rozbudowę.

Jednocześnie rozwijane będą kioski Ruchu, których obecnie jest ok. 1200. Do końca roku zostanie uruchomione kolejnych 100. Natomiast już teraz spółka Ruch wprowadza do nich nowy, ciekawy asortyment, m.in. zdrowe przekąski, kanapki i inne produkty spożywcze polskich producentów, które uzupełnią dotychczasową ofertę.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ