Na to powinny postawić firmy rodzinne

SHUTTERSTOCK
SHUTTERSTOCK 33
Synteza danych i inteligencja społeczna to podstawowe kompetencje, jakie muszą rozwijać firmy rodzinne. Wiele pracy czeka je również, jeśli chodzi o zarządzania finansami – uważają eksperci EY i Banku Pekao.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Synteza danych i inteligencja społeczna to podstawowe kompetencje, jakie muszą rozwijać firmy rodzinne. Wiele pracy czeka je również, jeśli chodzi o zarządzania finansami – uważają eksperci EY i Banku Pekao. 

Wedle raportu EY „Kompetencje przyszłości w firmach rodzinnych 2017”, aby przetrwać, firmy te muszą być najwyżej o krok za zmieniającym się światem. Oznacza to konieczność inwestowania m.in. w Big Data, czyli umiejętność korzystania z dużych zbiorów danych. Małe firmy muszą umieć wyciągać z nich wnioski, a następnie wdrażać je w życie. – Coraz większa grupa przedsiębiorców odkrywa potencjał informacji i jej przetwarzania – przypomina Katarzyna Tomaszewska, dyrektor zarządzający departamentu rozwoju produktów w Banku Pekao.

<!-- [if gte mso 9]><xml> </xml><![endif]--> <!-- [if gte mso 9]><xml> Normal 0 false false false EN-US JA X-NONE </xml><![endif]--><!-- [if gte mso 9]><xml> </xml><![endif]--> <!-- [if gte mso 10]> <style> /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:Cambria; mso-ascii-font-family:Cambria; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Cambria; mso-hansi-theme-font:minor-latin;} </style>

Do innych ważnych czynników determinujących przyszły rozwój firm zalicza się m.in. inteligencję społeczną, czyli umiejętność komunikacji z otoczeniem, zarządzanie finansami, budowę zasobów ludzkich i wejście w nowe technologie. Spektakularne efekty dają wdrożenia modeli biznesowych globalnych potentatów.

ZOBACZ RÓWNIEŻ