Floty mają się świetnie

Fot. Materiały prasowe Fot. Materiały prasowe
Mija właśnie kolejny bardzo dobry rok dla branży motoryzacyjnej, a osiągnięcie wyniku na poziomie przeszło 0,5 mln sprzedanych aut osobowych na pewno nie będzie żadnym problemem. Tyle że te rekordy to przede wszystkim zasługa firm, które odpowiadają za ponad 70 proc. całej sprzedaży.

Kiedyś w Polsce sprzedawano więcej aut niż obecnie, ale były to czasy tanich samochodów nabywanych przede wszystkim przez klientów indywidualnych. Okres, gdy na potęgę kupowaliśmy polonezy, daewoo tico czy fiaty seicento, to już historia. Dziś coraz więcej osób, decydując się na zmianę samochodu, nie kieruje się emocjami, ale podejmuje pragmatyczną decyzję. Trudno się jednak temu dziwić, skoro większość nabywców aut to firmy, w których samochody potrzebne są do pracy. Przy ich zakupie uwzględnia się wiele cech, które dla klientów indywidualnych nie są aż tak istotne. Każda z marek stara się zatem zaproponować swoim klientom modele, które idealnie wpasują się w potrzeby dużych flot utrzymywanych przez największe firmy, ale też chcą dopasować się do wymogów, jakie samochodom stawiają mniejsze przedsiębiorstwa, w tym te kilkuosobowe. 

Motoryzacja - Marki popularne najczęściej wybierane przez firmy

Firmy są najważniejsze

Jak ważne zadanie stoi przed importerami samochodów, jasno pokazują statystyki. Według danych udostępnianych przez instytut Samar, w tym roku, od stycznia do października, firmy kupiły aż 319 353 auta, podczas gdy osoby fizyczne – 124 039. To stosunek 72 do 28 proc., a ponadto – jak zaznacza przedstawiciel Samaru w swoim komentarzu – w liczbie aut kupionych przez osoby fizyczne są...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 1/2019 (40)

Więcej możesz przeczytać w 1/2019 (40) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ

POLECAMY