Jakub Roskosz rusza z kursem e-commerce. „Na rynku wciąż brakuje specjalistów. Chcę wyłowić perełki”

Jakub Roskosz
Fot. Aleksander Bylicki
Trend wchodzenia w online będzie szansą dla wielu firm, ale jeszcze więcej przedsiębiorstw pogrąży. W moim kursie nie daję gotowych odpowiedzi – wskazuję trendy i wyzwania, radzę jak odnaleźć się w branży. To uniwersalna wiedza, która będzie aktualna nawet za kilka lat – mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Jakub Roskosz.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Z raportu Gemiusa „E-commerce w Polsce 2020” wynika, że już ponad 70 proc. internautów stało się e-konsumentami - na zakupy online decydują się osoby coraz starsze, natomiast młodzi przed 24. rokiem życia robią zakupy głównie przy użyciu urządzeń mobilnych. Wartość rodzimego rynku e-commerce wycenia się na ponad 100 mld zł, perspektywy są jeszcze lepsze, ale fachowców nadal brakuje. - Nawet przy swoich kontaktach i zasięgach mam problem, żeby znaleźć ludzi do współpracy, którzy dobrze rozumieją e-commerce. Uczestników mojego kursu chcę nie tylko wyposażyć w niezbędną wiedzę. Mam też nadzieję na wyłowienie perełek, z którymi będę mógł nawiązać relacje biznesowe – tłumaczy Roskosz.

Doświadczenia – pomimo wciąż młodego wieku – nie trudno mu odmówić. Jako dyrektor zarządzający Mosquito znacznie zwiększył przychody firmy, jest właścicielem serwisu DuzeRabaty.pl, a od wielu lat z sukcesem rozwija własnego bloga. Ma też na koncie liczne osiągnięcia – został m.in. wyróżniony w konkursie Dyrektor e-Commerce 2020 organizowanym przez Izbę Gospodarki Elektronicznej. - Ludzie od dawna zwracają się do mnie z prośbą o radę. W kursie chcę odpowiedzieć na powtarzające się pytania oraz wskazać najczęściej popełniane błędy. Podpowiem, jak skutecznie budować e-commerce, komu zaufać, w jaki sposób analizować pracę współpracowników. To nie dokładna mapa sukcesu, za to każdy będzie mógł stworzyć własną ścieżkę, w oparciu o zaproponowane narzędzia – mówi przedsiębiorca.

Na kurs składają się 22 lekcje – to ponad 13 godzin materiału. Będą dostępne odcinki z gości specjalnymi (wśród nich m.in. Zuzanna Witek i Tomasz Nietubyć), a budżet przedsięwzięcia ponoć kilkukrotnie przewyższył budżety najdroższych do tej pory kursów w Polsce. Lista chętnych już teraz wynosi kilka tysięcy.

Pełny wywiad z Jakubem Roskoszem – wraz z podsumowaniem pierwszych wyników sprzedażowych – opublikujemy tylko na mycompanypolska.pl już w przyszłym tygodniu.

Kursy i szkolenia online coraz popularniejsze

Pandemia znacząco przyspieszyła rozwój różnego rodzaju kursów online i webinarów. Jest ich coraz więcej, jakość stale rośnie, więc również popyt się zwiększa. Są dostępne przy tym zupełnie nowe narzędzia – nie tak dawno opisywaliśmy m.in. platformę Skillsy, która agreguje kursy i szkolenia z różnych dziedzin.

Natomiast już w lipcowym numerze My Company Polska znajdziecie zestawienie dziesięciu najlepszych polskich edtechów.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ