Jak zarobić na pasji

fot. Materiały prasowe
fot. Materiały prasowe
Przekuć swoje hobby w dobry interes – to marzenie większości z nas. Wielu to się udało. Ale eksperci podkreślają, że sama pasja to za mało. Żeby odnieść sukces, trzeba do niej dodać wytrwałość, odporność na porażki, a także umiejętność działania pod presją.

Rób to, co kochasz, a nigdy nie będziesz musiał pracować” – to powiedzenie przewija się w mediach biznesowych i wykładach wielu coachów jak mantra. Ta sztuka doskonale udała się to Zuzie i Magdzie Rzymanek, twórczyniom i właścicielkom firmy Wege Siostry, zwyciężczyniom naszego rankingu „20 firm, które zmieniają Polskę i świat”. (Wywiad z nimi publikujemy w tym numerze). Jednak przekuć swoją pasję na pieniądze wcale nie jest łatwo, a nawet jeśli się uda, wymaga to sporych poświęceń i środków.

Jacek Santorski, znany psycholog biznesu, twierdzi: – Pasja to rodzaj motywacji wewnętrznej, ale ktoś, kto jest dopiero na początku tej drogi, zamiast pasji wnosi poświęcenie, a poświęcenie jest dla kogoś lub dla czegoś, a nie dla siebie. Jeżeli ktoś wkłada swoje serce w nadziei, że zostanie mu to wynagrodzone, doprowadzi się do wypalenia. Pasja polega na tym, że mówię mojej pracy: potrzebuję cię, bo cię kocham, a pracodawcy: tak lubię robić to, co robię, płać mi godziwie w miarę swoich możliwości, a ja będę to robić. Pamiętaj w pasji nagrodą jest już sam proces.

Jest w tym dużo racji, bo wiele osób na tej trudnej drodze się poddaje. Tymczasem okazuje się, że nad Wisłą mamy wiele przykładów – na większą i mniejszą...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 11/2020 (62)

Więcej możesz przeczytać w 11/2020 (62) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ