Jak wygląda praca Brand managera?

Jak wygląda praca Brand managera?
Jak wygląda praca Brand managera?
W obecnych czasach marketing firm stanowi jeden z trzonów jej prawidłowego funkcjonowania. Stanowiskiem mającym realny wpływ na wyniki biznesowe przedsiębiorstwa jest Brand Manager. Jakie umiejętności są przydatne w tym zawodzie oraz gdzie szukać możliwości zatrudnienia?

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Zakres obowiązków

W tłumaczeniu na język polski Brand manager to po prostu opiekun marki. Jego kluczowym zadaniem jest stworzenie strategii kreującej pozytywne postrzeganie marki przez odbiorców. Swoimi działaniami dąży do tego, aby firma była uznawana za rozpoznawalną, aktualną oraz pożądaną. Do jego obowiązków należy przeprowadzanie badań rynku, na podstawie których zbiera informacje dotyczące zachowań i potrzeb konsumentów. Oprócz tego zarządza także kampaniami marketingowymi, analizuje ich skuteczność oraz na ich podstawie tworzy raporty. To wszystko po to, aby zbudować obraz wiarygodnej marki w oczach odbiorców.

Cechy dobrego Brand managera

Jak na każdym ze stanowisk w branży marketingowej, istotną cechą będzie kreatywność – otwarty umysł generuje coraz nowsze pomysły, które można potem wdrożyć w przedsiębiorstwie. Brand manager powinien być także osobą komunikatywną. W swoim zawodzie ma styczność z wieloma osobami, zarówno ze współpracownikami, jak i klientami, w związku z czym musi swobodnie formułować swoje myśli i wypowiadać się w jasny sposób. Niezwykle ważne jest także zorganizowanie – przedstawiciele tego zawodu powinni potrafić zarządzać swoim czasem i radzić sobie z wykonywaniem kilku projektów naraz. Konieczne są również dobre umiejętności analityczne i umiejętność strategicznego myślenia.

Jak szukać zatrudnienia?

Jednym z najpopularniejszych źródeł ogłoszeń jest Internet. Istnieje wiele portali rekrutacyjnych, na których chętni na objęcie stanowiska Brand managera znajdą pracę – m.in. serwis Pracuj.pl. Warto jednak przejrzeć również portale oraz fora społecznościowe dedykowane branży marketingowej. Dobrym pomysłem będzie także bezpośrednia aplikacja do firm, z którymi współpracą jesteśmy zainteresowani – nawet jeśli nie dostaniemy od razu zatrudnienia, to zawsze wzrasta nasza szansa za zaproszenie na rozmowę rekrutacyjną. 

Zastanawiasz się jak zmienić pracę? Odwiedź porady.pracuj.pl. Znajdziesz tam praktyczne wskazówki dotyczące tego jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej oraz w jaki sposób napisać profesjonalne CV czy list motywacyjny.