Ile kosztuje bot?

Grafika: Adobe Stock Grafika: Adobe Stock
Nie tylko globalni giganci, ale też małe firmy odczuły ostatnio, jak ważne jest, by z klientami kontaktować się online. Można to robić automatycznie poprzez boty. I to rozwiązanie wcale nie jest takie drogie, jak się może wydawać.

Jednym z często powtarzanych mitów na temat automatyzacji to ten, że jest droga. W rzeczywistości – w zależności od zakresu treści, liczby kanałów i systemów, które należy ze sobą zintegrować – ceny wahają się od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych. Klienci często zaczynają od prostego bota automatyzującego wycinek komunikacji (np. FAQ na stronie), by później – krok po kroku – rozwijać interakcje. Postaramy się wyjaśnić, od czego dokładnie zależy koszt wdrożenia i utrzymania chatbota oraz pokażemy przykłady takich wdrożeń. Wbrew pozorom, nie jest to drogi i skomplikowany proces.

Najpierw brief

Całość zaczyna się od określenia naszych potrzeb. Po konsultacjach powstaje brief, który pokazuje, jakie funkcje i moduły powinien zawierać bot. Każdy z nich ma swoją cenę podstawową. Potem następuje etap „budowy i wdrożenia”, czyli tzw. bot development. Składa się on z wielu elementów, są to: budowa scenariuszy, testy i optymalizacje, dostęp do mechanizmu przetwarzania języka naturalnego NLP, dodatkowe prace potrzebne przy integracjach baz danych oraz szkolenie dla osób, które będą odpowiedzialne za zarządzanie treściami w bocie. Dodatkowo zespół budujący bota dba o spójność wszystkich elementów, by wyglądały zgodnie z layoutem strony www klienta bądź fanpage’a. Co warto podkreślić, większość wdrożeń może odbyć się bez angażowania działu IT.

Kolejnym elementem mającym...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 11/2020 (62)

Więcej możesz przeczytać w 11/2020 (62) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie