Badanie Slacka. Przeciętny pracownik traci dzień w tygodniu na e-maile
E-mail problemem internetu. Uważa Slack / Fot. Mat. własne, Dall-E 3.0Czy spędzasz niewspółmiernie dużo czasu na pisaniu e-maili, z których wiele zostanie całkowicie zignorowane przez odbiorcę? Właśnie tak Slack przedstawia e-maile. Przeprowadził też badanie, które wykazało, że pracownicy tracą nawet do ośmiu godzin i 42 minut tygodniowo na to "daremne przedsięwzięcie".
Slack przeprowadził ankietę wśród ponad 8000 pracowników małych firm jako część swojego badania. Wykazał, że pracownicy średnio piszą 99 e-maili każdego tygodnia. Nie tylko zabiera to ogromne ilości czasu, ale wydaje się także dość bezcelowe, gdy dwie na pięć osób przyznają, że nie czytają e-maili, które są dłuższe niż osiem zdań.
Badanie Slacka oznacza przykre wieści dla e-maila
Badanie wykazało również, że przeciętny pracownik ignoruje sześć e-maili dziennie, opierając się jedynie na ich temacie (nagłówek), podczas gdy 48% osób powiedziało, że przegapiło e-maile z powodu folderów ze spamem lub niechcianą pocztą.
Sprawdź: Jak zarobić na ankietach
Kolejne 44% przyznało, że ich skrzynki odbiorcze są pełne nieistotnych e-maili. Oznacza to, że jedna trzecia pracowników nie widzi ważnych szczegółów, ponieważ wiadomości są ignorowane, usuwane lub przegapiane.
Kolejnym problemem, który 55% respondentów ma z e-mailami, jest to, że łatwo jest źle zinterpretować ich ton. Nic dziwnego, że 27% osób uważa, że email jest "przestarzałą formą komunikacji".
Problem z e-mailem wpływa na produktywność. Dwie piąte pracowników mówią, że związane z tym drobne zadania sprawiają, że czują się przytłoczeni, podczas gdy prawie połowa mówi, że ciągłe sprawdzanie skrzynek odbiorczych utrudnia im odniesienie sukcesu w ich rolach.
Deirdre Byrne, szefowa Slacka w Wielkiej Brytanii i Irlandii, podsumowała to dość surowo: "Email jest karaluchem internetu – po prostu nie chce umrzeć".
Inspiracje: Ariana Grande
Jeśli chodzi o komunikację biznesową, badanie ujawnia, że ta 50-letnia technologia nie jest przystosowana do swojego celu. "Pracownicy małych firm tracą dzień roboczy każdego tygodnia na pisanie e-maili – które często pozostają nieprzeczytane – kosztem produktywnej pracy" - czytamy.
To nie pierwszy raz, kiedy Slack krytykuje e-mail. Firma zrobiła to również w zeszłym roku, podkreślając wiele problemów poruszonych w najnowszym badaniu. Slack sugeruje, że pracownicy powinni używać innych, bardziej efektywnych sposobów na współpracę i komunikację, w tym, oczywiście, Slacka.