Elektromobilna miejska rewolucja

Materiały prasowe
Materiały prasowe 89
Konsorcjum składające się z Solaris Bus & Coach oraz BZ WBK Leasing dostarczy dla Warszawy i sfinansuje 10 elektrycznych autobusów miejskich Urbino 12 electric.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Konsorcjum składające się z Solaris Bus & Coach oraz BZ WBK Leasing dostarczy dla Warszawy i sfinansuje 10 elektrycznych autobusów miejskich Urbino 12 electric.

Wyruszą one w trasy na początku 2018 r. Łączna kwota ich finansowania, w formie leasingu finansowego, opiewa na ponad 30 mln zł. – Nasza spółka jest bardzo zainteresowana finansowaniem zaawansowanych technologii, szczególnie tych, które służą poprawie jakości środowiska – mówi Tomasz Jąder, wiceprezes BZ WBK Leasing, którego firma chce mieć istotny udział w finansowaniu pojazdów z napędem elektrycznym w Polsce.

Będzie to już druga dostawa elektrobusów dla Miejskich Zakładów Autobusowych w stolicy. Pierwsze 10 pojazdów tego typu zamówiły one w listopadzie 2014 r. MZA zapowiadają, że do 2020 r. w Warszawie będzie ich już 130.

Pod koniec 2016 r. elektrobusy stanowiły zaledwie 0,3 proc. autobusów obsługujących komunikację zbiorową w Polsce. Było ich w sumie 31 w Warszawie, Krakowie, Inowrocławiu, Jaworznie i Lublinie. Zgodnie z planami samorządów i prognozami rządowymi za pięć lat po ulicach polskich miast i gmin ma ich już jeździć ok. 1000 (780 w 2020 r.). Te ambitne plany potwierdzają prognozy z raportu IDTechEX Research of Cambridge z 2016 r., według których w ciągu 10 lat rynek elektrobusów w Europie zwiększy się 5-krotnie, przy 20-procentowym rocznym wskaźniku wzrostu sprzedaży.

ZOBACZ RÓWNIEŻ