Awaria UPC. Jak zaregować, gdy nie ma internetu
Awaria internetu zazwyczaj wywołuje sporą frustrację. Są proste sposoby, żeby przywrócić połączenie z siecią. / Fot. shutterstock.Awaria internetu może być frustrująca, zwłaszcza jeśli od połączenia z siecią zależy twoja obecność w pracy. Jeśli jesteś klientem UPC i napotykasz problemy z połączeniem:
Krok 1: Restartuj urządzenia
Często wiele problemów z internetem można rozwiązać przez proste
zrestartowanie urządzenia. Na początku warto odłączyć router na kilka minut i sprawdzić czy będzie działać, po ponownym włączeniu. Jeśli ta metoda zawiedzie można wykonać tzw. twardy restart. Są dwie drogi jego wykonania w zależności od posiadanego sprzetu.
Jak wyjaśnia nam konsultant Play (do którego należy UPC) "proszę o odkręcenie, a następnie dokręcenie ponownie, końcówki przewodu sygnałowego do modemu. Z tyłu modemu jest dziurka z guzikiem w środku, niezbędna będzie igła, przytrzymaj proszę ten guzik 30 sekund. Modem może resetować się do 30 minut. Po tej czynności czekamy około 40 minut i w tym czasie modem powinien zalogować się do sieci na nowo".
Druga opcja: Na tylnej ściance, obok gniazd sieciowych znajduje się przycisk „modem reset”. Wciśnij go i przytrzymaj 30 sekund. Zaczekaj, aż symbol Wi-Fi na przednim panelu dekodera pojawi się ponownie. Oznacza to, że dekoder zakończył przywracanie ustawień fabrycznych części modemowej.
Krok 2: Sprawdź inne podłączenia
Choć pytanie "czy na pewno podłączyłeś router do prądu" może wydawać się irytujące - czasem jest istotą problemu. Upewnij się, że wszystkie kable są prawidłowo podłączone do modemu i routera. Czasami luźne lub uszkodzone kable mogą być przyczyną problemów z połączeniem. Koniecznie sprawdź czy router zadziała, jeśli zostanie podłączony do innego gniazdka (to wykluczy możliwość niedziałającego gniazdka).
Krok 3: Sprawdź stan usług UPC
Drugim krokiem jest sprawdzenie, czy awaria jest problemem lokalnym czy dotyczy większego obszaru. UPC często informuje o planowanych lub nagłych przerwach w dostawie usług na swojej stronie internetowej lub poprzez media społecznościowe. Sprawdź te źródła, aby zobaczyć, czy inni klienci również zgłaszają problemy.
Krok 4: Skontaktuj się z pomocą techniczną
Jeśli powyższe kroki nie przynoszą rozwiązania, skontaktuj się z działem wsparcia technicznego UPC. Konsultanci pomogą zdiagnozować problem zdalnie i w razie potrzeby wyślą technika.
Telefon: Ogólnopolskie Biuro Obsługi Klienta: 801-94-94-80 (z telefonu stacjonarnego) 32-94-94-480 (z telefonu komórkowego).
Sprawę możesz zgłosić także przez stronę internetową sieci Play. Konieczne będzie podanie numeru identyfikacyjnego klienta widocznego m.in. na umowach, fakturach, czy na koncie moje UPC. Jeśli nie będziesz mógł poradzić sobie ze znalezieniem odpowiednich zakładek na stronie internetowej - możesz zostawić swój numer telefonu w specjalnym okienku, które pojawi się na stronie automatycznie. Konsultant oddzwoni do ciebie na koszt sieci Play (dla ciebie rozmowa z konsultantem jest darmowa).
Pomocne adresy stron internetowych:
Krok 5: Monitoruj sytuację
Zachowaj kontakt z UPC w celu uzyskania aktualizacji na temat statusu awarii. Firma często informuje klientów o postępach w rozwiązywaniu problemów. Ale w niektórych przypadkach, szczególnie takich gdy awaria wynika z bardziej skomplikowanych problemów, istotne jest, by trzymać rękę na pulsie i przypominać o swojej sprawie.
Najskuteczniejsza metoda na awarię Internetu
Awaria internetu UPC może być spowodowana różnymi czynnikami, od problemów technicznych po prace konserwacyjne. Ważne jest, aby podjąć odpowiednie kroki w celu diagnostyki i rozwiązania problemu. Pamiętaj, że kontakt z działem wsparcia technicznego jest często najskuteczniejszym sposobem na szybkie przywrócenie połączenia.
Ile czasu ma UPC na usuniecie awarii?
Na wielu forach pojawia się fałszywa informacja, jakoby UPC miało obowiązek rozwiązania problemu w ciągu dwóch dni. W umowach istnieje jedynie zapis, że firma musi wyznaczyć termin usunięcia awarii. Nie oznacza to zatem, że awaria zostanie usunięta w ciągu 48 godzin. Jednak w dużych miastach często udaje się umówić wizytę technika w kolejnym dniu roboczym.
Jakie odszkodowanie za brak internetu?
Odpowiednie przepisy regulują kwestię odszkodowań za brak internetu. Za każdy dzień przerwy w świadczeniu abonentowi usługi przysługuje odszkodowanie w wysokości 1/15 średniej opłaty miesięcznej liczonej według rachunków z ostatnich trzech okresów rozliczeniowych, ale nie może być to okres dłuższy niż ostatnie 12 miesięcy. Sprawę reguluje prawo telekomunikacyjne, dokładnie art. 56 ust. 3 pkt 15.
Odszkodowanie za zbyt wolny internet
Pamiętaj operator telekomunikacyjny zobowiązał się do świadczenia usługi, w tym wypadku połączenia z siecią internetową. O odszkodowanie możesz się starać także, jeśli internet jest za wolny, by można z niego korzystać. Nazywamy to nienależytym wykonaniem umowy.
Awaria Internetu - co w przypadku zdarzeń wyjątkowych?
Zgodnie z art. 104 ust. 1 Prawa telekomunikacyjnego, który odsyła do Kodeksu cywilnego, dostawca internetu nie odpowiada za brak wykonania usługi albo jej nienależyte wykonanie, jeżeli nie ponosi za to odpowiedzialności. Chodzi np. o przypadki, gdy brak dostępu do internetu spowodowany jest siłą wyższą (np. powodzią).